Beantwoorden
ronny4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Pionier It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

Modem Log ?

bestaat er de mogelijkheid om het Modem Log in te zien ...?

ik weet dat dit bij de geburen in NederLand en Duitsland  dus wel kan ......!

waarom dus hier niet !

0 Likes
3 reacties
Sebas
Experienced Veelweter
Berichten: 298
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect!

Modem Log ?

Even een bump voor @ronny4, heeft er iemand meer informatie over de logs van de modem? Ik kijk alvast uit naar alle tips. 

 

TIP: Indien een antwoord je geholpen heeft, vergeet dan niet om dit als oplossing te accepteren. Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan sneller geholpen in de toekomst.

0 Likes
ronny4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Pionier It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

Modem Log ?

ik kreeg een telefoontje van de technische dienst zelf van Telenet ...

het komt er op neer dat men inderdaad deze logfile's niet kan inzien  ( althans wij dan de gewone gebruikers ) er zijn mogelijkheden om deze logfile's wel in te zien maar eerder bij wet verboden !

indien er naar een bepaalde persoon of een bepaalde adres in opspraak komt dan kan men via een bevelschrift zulke logs wel opvragen via inzage ( dit is dus via de gerechtelijke instantie ).!

*maar ook hier weer mag men deze prive gegevens niet openbaar maken !

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Modem Log ?

Dit vind ik maar een raar antwoord.... Die modem staat in mijn eigen huis en bevat logging over mijn eigen internet traffiek over mijn eigen bekabeling. Waarom zou ik de informatie van die router dan niet mogen bekijken? Om de brieven in mijn eigen brievenbus te bekijken heb ik toch ook geen bevelschrift nodig?

 

Het grote probleem is hier volgens mij weer dat die nieuwe All-in-one modems alleen online aangestuurd kunnen worden en alles dus waarschijnlijk in Mechelen staat, en dan wordt het juridisch natuurlijk iets compleet anders.

 

Nog een extra reden dus om een aparte kabelmodem en router te vragen...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes