Beantwoorden
SergeHanssens
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

NAS MD 86783

Iemand een idee waarom ik mijn NAS niet kan dedecteren? Hij steekt in mijn telenet router waarop ik met pcaangemeld ben, dus zelfde netwerk.

Er staat bij de NAS handleiding dat de DHCP op de router moet ingeschakeld zijn. Maar waar vind ik deze instelling?

Of is er een andere reden waarom ik de NAS niet aangesloten krijg?......Heb hem reeds gereset maar haalde ook niets uit.

Tags (2)
0 Likes
9 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

NAS MD 86783

Vermoedelijk is er een standaard IP adres ingesteld op de NAS. Die kan je meestal terugvinden in de handleiding. Dan is het de zaak om deze met je PC te verbinden in dezelfde range zodat je dit naar een vast IP adres kan veranderen. Voor Telenet is dit het best 192.168.0.2 tot 50.

Heb je trouwens een Telenet Home gateway.  Post anders eens een foto van je modem. Sorry dat ik twijfel maar veel mensen weten niet het verschil tussen een modem, een router en de modem-router van Telenet. Het kan best dat je PC gewoon een publiek IP adres heeft. Dat zal dan anders zijn dan de standaard 192.168.0.x

Indien ja dan kan je alle instellingen van de Telenet Home Gateway aanpassen via "mijn telenet".

Indien nee dan moet je in je eigen router gaan kijken.




  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Feroz
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

NAS MD 86783

Je logt best even in op Mijn Telenet.

Daar staat een overzicht van de verbonden apparten.

Je moet daar je NAS kunnen vinden.

Feroz
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

NAS MD 86783

Je kan inloggen op Mijn Telenet en naar je draadloze instellingen gaan.

Daar kan je nakijken welke toestellen er verbonden zijn en zo het ip van je NAS achterhalen.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

NAS MD 86783

Je hebt daar ook van die leuke software op CD bijgekregen om de instellingen te doen. Werkt die ook niet?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SergeHanssens
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

NAS MD 86783

Bedankt voor de hulp, het is ondertussen opgelost.

Ik had een oude router bij aangesloten omdat ik RJ45 poortjes te kort kwam. Ik had de NAS wel in de router van Telenet gestoken en de laptop was draadloosverbonden met die router. Maar om de één of andere reden gooide die extra router roet in het eten.

Toen ik hem eruit zwierde en weer probeerde lukte het wel. Waaromsnap ik niet, maar het werkt.

Mvg

Serge

0 Likes
JGM
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

NAS MD 86783

Een router maakt een netwerk. Een extra router in je netwerk opnemen, zorgt er dus voor dat je een nieuw netwerk in je netwerk maakt. En dan kunnen toestellen elkaar niet meer vinden.

Heb je te weinig netwerkaansluitingen, dan kan je beter een switch in je netwerk opnemen. Een switch is een soort van dominostekker voor netwerkaansluitingen. Ze zijn bovendien veel goedkoper dan routers. Als je een beetje uitkijkt, kan je er al eentje kopen voor 15 euro (4 poorten - Gigabit).
Tip: je vermijdt best om je digibox of -corder via een switch te verbinden met je netwerk. Bij mij heeft dat nog nooit echt stabiel gewerkt.

Wil je toch je oude router blijven gebruiken om voor extra netwerkaansluitingen te zorgen binnen je netwerk? Google dan eens, hoe je die moet instellen als switch. Heel vaak zal je de DHCP moeten uitschakelen. Online vind je vaak goede instructies over hoe je dat voor jouw toestel moet doen.

koenclaes1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

NAS MD 86783

Indien je toch een oude router wil gebruiken, sluit je de Telenet router aan op 1 van de (4) LAN-poorten op de extra router (dus NIET op de WAN-poort). De NAS sluit je ook op 1 van deze poorten aan. Tot slot ga je in de instellingen van de extra router en zet je de DHCP-server uit.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

NAS MD 86783

@JGMIk zie niet in waarom een digibox of digicorder niet zou werken op een switch. Met een modem only kan je trouwens niet anders. Bij mij zitten er trouwens 2 switchen tussen. Een van 24 poorten net na de Home Gateway van waaruit er 1 UTP kabel vertrekt naar de andere kant van het huis waar een 5 poort switchke staat waar 2 digiboxen en een TV zijn op aangesloten. Werkt prima.

@koenclaes1Wisten jullie trouwens dat je, als Telenetklant zijnde, een gratis 5-poort switchke kan afhalen in een Center?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
koenclaes1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

NAS MD 86783

Aha dat van die gratis switch wist ik niet Smiley LOL . Overlaatst nog een nieuwe switch gekocht vanwege de omschakeling naar de modem-only.

0 Likes