Beantwoorden
Kennethdw
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

NAT openen

Hallo,

 

Nu probeer ik al een tijdje mijn NAT open te krijgen op PC voor Call Of Duty Black ops III, echter heb ik alles al geprobeerd wat ik kon bedenken en het lukt gewoonweg niet.

 

Ik zit rechstreeks via kabel op een router die rechtstreeks op de modem zit, (router model Sweex). Nu heb ik al geprobeerd de poorten op zowel mijntelenet.be als op mijn router open te zetten alsook Upnp en dmz adres in te geven maar niets werkt.

 

Mijn ip van mijn eigen PC eindigt op .102 terwijl dat van mijn router bij mijntelenet.be herkent wordt als de connectie waar ik op zit en die eindigt dan weer op .219, ik heb nu al geprobeerd poorten open te zetten zowel voor .102 als voor .219 maar helaas, niets.

 

Heeft iemand anders nog enig idee hoe ik dit opgelost kan krijgen? Vorige jaren was dit wel simpel opgelost maar nu wilt het gewoon niet meer lukken.

 

Mvg

 

Kenneth

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

NAT openen

Voor zover ik kan uitmaken uit uw uitleg heb je de Home Gateway van Telenet (deze met de 4 gele poortjes) met daarachter nog een extra router van sweex en daarop dan je spel toestand.

Als dit zo is dan moet je eerst uw  eigen sweex router een vast WAN IP geven. Ik stel voor dat dit 192.168.0.9. Dat is de range die de Home gateway standaard gebruikt.

Uw sweex router deelt dan zelf IP uit in de range van 192.168.1.x. Die 1 kan ook 2 of 10 zijn. In elk geval geen NUL (0). Tersijl je bezeig bent geef je spel console/apparaat ook een vast IP in dezelfde range bvb 192.168.1.49.

Nu ga je naar mijn.telenet.be en daar zet je dan uw eigen router (192.168.0.9) als DMZ. Simpelste oplossing.

Uiteraard opslaan.

In je sweex router zet je nu de nodige portfrowarding naar je spelapparaat. Dus poort xxxx UDP en of TCP naar 192.168.1.49. Dat kan ook een range van poorten zijn.

Dit zijn de poorten:

  • TCP: 80, 443, 1935, 3478-3480
  • UDP: 3478-3479

Wat heb je nu gedaan? Je stuurt nu alle poortverzoeken via je Telenet Homegateway naar de specifieke Sweex router en deze speelt dat dan op zijn beurt door naar je apparaat.

In se moet je de DMZ zone niet veranderen want die staat bij Telenet standaard op 192.168.0.0 wat wil zeggen dat gans het netwerk op staat voor poortverzoeken, voor zover die dan uiteraard open staan.

Veel succes.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kennethdw
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

NAT openen

Ik heb alles gedaan zoals vermeld. Mijn WAN ip aanpassen zorgde ervoor dat ik gewoonweg geen internet meer had. Mijn sweex staat standaard op .219 als WAN ip ingesteld heb ik wel opgemerkt. (Mijn lokaal ip is .102)

 

Ik heb zelf ook echt niet veel kennis van dit soort zaken dus misschien doe ik nog altijd iets verkeerd. Echter heeft een kennis mij geassisteerd bij het uitvoeren van uw stappen en ook hij zei dat we alle stappen hebben doorlopen en het nog altijd niet wilt lukken.

0 Likes
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... Warming up?

NAT openen

Het WAN IP voor je Sweex is een LAN IP voor de HGW.

Ik denk dus dat je een paar dingen door elkaar gooit.

 

In de HGW (in mijn.telenet.be) moet je de DMZ instellen naar

 

Vervolgens moet je deze poorten ook nog eens forwarden in jouw Sweex naar het IP van jouw PC.

 

Maar waarom heb je een extra router staan?

Kan je rechtstreeks met de HGW verbinden, of kan je de Sweex instellen als accesspoint? Dat zou het heel wat vergemakkelijken.

 

PS:

UPnP aanzetten op de HGW kan ook al eens helpen om je NAT open te krijgen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

NAT openen

En wat staat er voor die .219 aub. Want dat kan variëren van 0 tot 255 en dat is belangrijk. Want als je WAN IP 0.219 is en je LAN IP 0.102. Kan dit nooit als router werken. En als het is zoals ik vermoed dan heb je via DHCP van de Telenet router (homegateway) een wan IP 192.168.0.219 en krijgt je spelconsole een LAN IP van 192.168.x.102 waarbij X een getal is tussen 1 en 255.

 

Standaard deelt de DHCP van Telenet IP adressen uit tussen 192.168.0.100 en 192.168.0.254.

Je Sweex standaard tussen 192.168.1.100 en 192.168.1.254.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes