Als het probleem zowel op WIFI als UTP zit, zou ik zeggen, waarschijnlijk zit het bij de HGW (veronderstel ik, geen eigen router?).
Misschien kan je met een netwerkanalyse tool of app even kijken hoe de ontvangst is, of gewoon even vanop een Command prompt op je laptop (best met UTP rechtstreeks op de router aangesloten) een PING doen naar www.telenet.be.
- verbind je laptop met en UTP kabel met je HGW
- start command prompt (RUN en typ CMD)
- type PING -t www.telenet.be
Je krijgt dan een lijst te zien in deze stijl:
Antwoord van 195.130.131.39: bytes=32 tijd=7 ms TTL=50
en die gaat verder tot je CTRL-C doet
de lijst zou constant moeten zijn, er zouden geen onderbrekingen mogen inzitten en de "tijd" zou stabiel moeten zijn. Indien dit niet het geval is, zijn er waarschijnlijk problemen met je lijn/modem/router en kan je best contact opnemen met de Helpdesk om je lijn na te kijken of gewoon je modem gaan inruilen in een Telenet winkel.
Indien het wel stabiel is, ligt het probleem waarschijnlijk ergens anders...
BertXL | Ere-Krak When nothing goes right, go left! Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.