Beantwoorden
Marianne1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Netwerk instabiel na elektriciteitspanne

Hi, na een algemene elektriciteitspanne is ons hele netwerk instabiel. Problemen op alle toestellen, zowel die die aan de UTP hangen als via WIFI.

Soms komt het er even door, maar heel traag. De browser zegt soms dat er een probleem is met de DNS.

Volgens mij een probleem op router niveau, maar nogmaals heropstarten lost de boel niet op. Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

 

0 Likes
1 reactie
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Netwerk instabiel na elektriciteitspanne

Als het probleem zowel op WIFI als UTP zit, zou ik zeggen, waarschijnlijk zit het bij de HGW (veronderstel ik, geen eigen router?).

Misschien kan je met een netwerkanalyse tool of app even kijken hoe de ontvangst is, of gewoon even vanop een Command prompt op je laptop (best met UTP rechtstreeks op de router aangesloten) een PING doen naar www.telenet.be.

 

- verbind je laptop met en UTP kabel met je HGW

- start command prompt (RUN en typ CMD)

- type PING -t www.telenet.be

 

Je krijgt dan een lijst te zien in deze stijl:

Antwoord van 195.130.131.39: bytes=32 tijd=7 ms TTL=50

en die gaat verder tot je CTRL-C doet

 

de lijst zou constant moeten zijn, er zouden geen onderbrekingen mogen inzitten en de "tijd" zou stabiel moeten zijn. Indien dit niet het geval is, zijn er waarschijnlijk problemen met je lijn/modem/router en kan je best contact opnemen met de Helpdesk om je lijn na te kijken of gewoon je modem gaan inruilen in een Telenet winkel.

 

Indien het wel stabiel is, ligt het probleem waarschijnlijk ergens anders...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes