Beantwoorden
spr1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Nieuwe modem, connecteren op 1gbps lukt niet

Hallo,

 

Ik heb zo'n nieuwe witte modem, echter lukt het niet om mijn laptop (via dockingstation) over gigabit te connecteren.
Een HP desktop die hier staat kon ik wel forceren in linkspeed op 1gbps full duplex
Echter de docking niet. Belangrijk: Dit werkte wel met dezelfde netwerkpoort op de vorige zwarte modem. Met dezelfde laptop en dezelfde drivers.
Netwerkkaart die ik wil op 1gbps full duplex zetten is een intel I219-V
Als ik de kaart van speed verander naar de 1gbps (zoals het paar dagen geleden op de oude was) dan blijft hij connecten en disconnecten. Ook de netwerkkabel is dezelfde Cat5e en steekt er goed in vermits in automode de kaart wel werkt.

Graag jullie ideeën wat dit zou kunnen zijn?

Thanks

0 Likes
3 reacties
RedsFan
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Nieuwe modem, connecteren op 1gbps lukt niet

Als de netwerk kaart op automode staat, heb je dan geen 1 Gbps ? dacht van wel ..... 

je hoeft niet speciaal 1 Gbps fullduplex in te stellen, als je weet dat de kaart 1 Gbps aan kan.
maar omdat het anders werkt ligt aan de ingebouwde router vd modem.


WiGo (25 GB) , 300 Mbps Down / 20 UP , Go with the Good Flow.....
0 Likes
spr1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Nieuwe modem, connecteren op 1gbps lukt niet

Beste,

Ik ben geen leek in IT, het feit dat ik het wil forceren op gigabit zou toch een duidelijke reden moeten zijn dat het niet vanzelf werkt of dat ik een andere reden heb.
Trouwens als ik schrijf dat het zelfs geforceerd niet werkt dan gaat het al zeker niet automatisch werken.

 

mvg
Sergio

0 Likes
RedsFan
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Nieuwe modem, connecteren op 1gbps lukt niet


@spr1  schreef:

Hallo, Ook de netwerkkabel is dezelfde Cat5e en steekt er goed in vermits in automode de kaart wel werkt.

Graag jullie ideeën wat dit zou kunnen zijn?

Thanks


En toch zei  je in eerste post dit

 

@spr1  schreef:

Trouwens als ik schrijf dat het zelfs geforceerd niet werkt dan gaat het al zeker niet automatisch werken.

 

mvg
Sergio


Misschien ook eens zien naar uw drivers ?

https://downloadcenter.intel.com/product/82186/Intel-Ethernet-Connection-I219-V

 

 


WiGo (25 GB) , 300 Mbps Down / 20 UP , Go with the Good Flow.....
0 Likes