Beantwoorden
Bouke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Ontvanger draadloze sensors via powerline

Ik had op een ander adres een telenet aansluiting waarop ik 2 IP camera's een een draadloze sensor had aangesloten. Die werkte daar perfect, maar nu probeer ik al een tijdje om de draadloze sensor set aan te sluiten bij me thuis, maar het lukt amper. Het gaat om een Wireless Sensor tag manager (https:// store.wirelesstag.net/products/ethernet-tag-manager)

Die dienst enkel stroom te krijgen en aangesloten te worden via ethernet kabel, en zo werkte het ook op het ander adres.

 

Hier thuis heb ik enkel een ethernet poort open op een wifi powerline. Als ik de powerline uit de stekker haal, alles aansluit en hem dan in het stopcontact steek, dan maakt de tag manager enkele minuten connectie online en brandt het LAN lampje op de powerline, maar na enkele minuten valt de connectie weg en herkent de powerline niet meer dat ze een ethernet kabel is aangesloten. I

n de minuten dat de LAN wel werkt krijg ik ook effectief data binnen via de app.

 

Bij de support vind ik onderstaande info. Alleen kan ik het Terminal gedeelte niet testen aangezien ik geen ethernet kan aansluiten op mijn laptop. Wie zou me kunnen vertellen wat ik precies moet instellen op mijn netwerk om de poorten goed te krijgen?

 

Ethernet Tag Manager cannot connect to the Internet (getting "Your Tag Manager is not connected to Internet" error) 
You have to open out-going port for TCP 80 and 6667 (IRC) connection. Some firewall will initially allow IRC connection but cuts it after a while. In such case, you may get "Your Tag Manager is not connected to the Internet" even if the green "cloud" icon is lit. 
While we cannot help you with configuring your firewall because the exact procedure is different depending on what kind of firewall you have, you can follow below procedure to confirm this problem is caused by your firewall and not by defective Tag Manager hardware:

1. Disable your laptop's WiFi, and connect to the same Ethernet port you are using to connect your Tag Manager.
2. For Windows, click start button, and type "cmd" to open command prompt, for Mac, type "terminal" in spotlight to open it.
3. Type "telnet mytaglist.com 6667" then press enter in the window.
4. If you get any kind of error message, you need to configure your firewall.
5. type "USER a a a a" press enter and then "NICK bbbb" press enter. If you don't get any error message that causes the "telnet" command to exit eventually, your firewall is properly configured.

 

Wie zou me kunnen zeggen wat en waar ik mijn instellingen moet aanpassen om die poorten in te stellen?

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ontvanger draadloze sensors via powerline

Heb je al eens geprobeerd of dit toestel rechtstreeks met een LAN kabel op je router werkt?

En heb je geen enkele PC in huis waar wel een ethernetpoort aan zit? Want ik vrees dat je toch de instructies, die je aanhaalt, gaat moeten uitvoeren.

Dit bewijst nog maar eens dat WiFi niet zaligmakend is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ontvanger draadloze sensors via powerline

Bij nog eens na lezen wordt er gesproken over uitgaande poorten open te zetten. Standaard staan op de Telenet router alle uitgaande poorten open enkel inkomend worden alle poorten geblokkeerd by default. Tenzij u een eigen firewall hebt staan waarbij je o.a poort 80 zijnde de poort om websites te bezoeken hebt geblokkeerd. Heb je misschien daar vroeger een Vast IP adres ingestoken die nu niet meer overeenkomt met je huidig netwerk?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bouke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Ontvanger draadloze sensors via powerline

Neen, ik heb nooit iets aangepast in de instellingen. Ik zal eens proberen om de ontvanger rechtstreeks op de router aan te sluiten, maar het probleem is dat die momenteel vol zit. MCE, TV, Powerline & Alarm. Dus kan ik daar wel eens testen, maar hij kan daar niet blijven zitten. En ik vrees dat ik hetzelfde probleem zal hebben, dat hij een minuut of zo zal werken dan weer zal geblokkeerd worden.

0 Likes