Beantwoorden
ethan
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pionier It's your seventh party! It's your sixth party! De kop is eraf!

Package loss

Hallo,

 

Recent krijg ik te maken met package loss in mijn internetverbinding en ik heb via

 

cmd > tracert xxx.xxx.xxx.xxx telkens de ip van de server ingevoerd van een spel dat ik speel. Dit is het meest makkelijke om na te gaan omdat ik hier simpelweg uit het spel gekicked wordt wanneer hun server een tijdje geen data meer ontvangt.

 

De pingtijden zijn niet altijd even slecht, het zit hem in ups en downs. Ik word zo'n 3 to 10 keer PER UUR uit mijn spel gegooid. Uiterst irritant.

 

De pingtijden gaan als volgt:

 

Tracing route to 206-127-159-199.ncsoft.com [206.127.159.199] over a maximum of 30 hops:

 

TEST 1:

 

1 13 ms 3 ms 4 ms 192.168.0.1
2 108 ms 106 ms 102 ms 78-22-192-1.access.telenet.be [78.22.192.1]
3 21 ms 31 ms 16 ms dD5E0CAA1.access.telenet.be [213.224.202.161]
4 48 ms 24 ms 16 ms dD5E0FA66.access.telenet.be [213.224.250.102]
5 42 ms 25 ms 21 ms brx-b1-link.telia.net [62.115.14.81]
6 111 ms 57 ms 40 ms prs-bb2-link.telia.net [213.155.136.222]
7 56 ms 35 ms 46 ms ffm-bb2-link.telia.net [80.91.246.184]
8 45 ms 36 ms 58 ms ffm-b11-link.telia.net [62.115.137.165]
9 45 ms 60 ms 65 ms ncsoft-ic-306349-ffm-b11.c.telia.net [62.115.43.74]
10 62 ms 60 ms 74 ms 206-127-157-86.ncsoft.com [206.127.157.86]
11 64 ms 54 ms 56 ms 206-127-157-102.ncsoft.com [206.127.157.102]
12 100 ms 68 ms 52 ms 206-127-159-199.ncsoft.com [206.127.159.199]

Trace complete.

 

TEST 2:

 

1 6 ms 12 ms 12 ms 192.168.0.1
2 133 ms 82 ms 75 ms 78-22-192-1.access.telenet.be [78.22.192.1]
3 115 ms 159 ms 132 ms dD5E0CAA1.access.telenet.be [213.224.202.161]
4 145 ms 169 ms 128 ms dD5E0FA66.access.telenet.be [213.224.250.102]
5 125 ms 110 ms 112 ms brx-b1-link.telia.net [62.115.14.81]
6 136 ms 177 ms 126 ms prs-bb2-link.telia.net [213.155.136.222]
7 219 ms 202 ms 147 ms ffm-bb2-link.telia.net [80.91.246.180]
8 154 ms 143 ms 107 ms ffm-b11-link.telia.net [62.115.137.167]
9 140 ms 128 ms 160 ms ncsoft-ic-306349-ffm-b11.c.telia.net [62.115.43.74]
10 124 ms 131 ms 123 ms 206-127-157-86.ncsoft.com [206.127.157.86]
11 146 ms 112 ms 120 ms 206-127-157-102.ncsoft.com [206.127.157.102]
12 148 ms 153 ms 144 ms 206-127-159-199.ncsoft.com [206.127.159.199]

Trace complete.

 

TEST 3:

 

1 10 ms 11 ms 7 ms 192.168.0.1
2 108 ms 53 ms 33 ms 78-22-192-1.access.telenet.be [78.22.192.1]
3 127 ms 77 ms 93 ms dD5E0CAA1.access.telenet.be [213.224.202.161]
4 126 ms 110 ms 122 ms dD5E0FA66.access.telenet.be [213.224.250.102]
5 119 ms 131 ms 110 ms brx-b1-link.telia.net [62.115.14.81]
6 132 ms 155 ms * prs-bb2-link.telia.net [213.155.136.222]
7 153 ms 145 ms 148 ms ffm-bb2-link.telia.net [80.91.246.182]
8 134 ms 123 ms 120 ms ffm-b11-link.telia.net [62.115.138.15]
9 146 ms 129 ms 171 ms ncsoft-ic-306349-ffm-b11.c.telia.net [62.115.43.74]
10 158 ms 157 ms 129 ms 206-127-157-86.ncsoft.com [206.127.157.86]
11 160 ms 149 ms 136 ms 206-127-157-102.ncsoft.com [206.127.157.102]
12 145 ms 145 ms 154 ms 206-127-159-199.ncsoft.com [206.127.159.199]

Trace complete.

 

TEST 4:

 

1 10 ms 12 ms 9 ms 192.168.0.1
2 35 ms 28 ms 40 ms 78-22-192-1.access.telenet.be [78.22.192.1]
3 18 ms 18 ms 26 ms dD5E0CAA1.access.telenet.be [213.224.202.161]
4 63 ms 43 ms 25 ms dD5E0FA66.access.telenet.be [213.224.250.102]
5 59 ms 33 ms 41 ms brx-b1-link.telia.net [62.115.14.81]
6 108 ms 41 ms 50 ms prs-bb2-link.telia.net [213.155.136.222]
7 102 ms 56 ms 59 ms ffm-bb2-link.telia.net [62.115.139.57]
8 55 ms 46 ms 49 ms ffm-b11-link.telia.net [62.115.137.177]
9 41 ms 38 ms 44 ms ncsoft-ic-306349-ffm-b11.c.telia.net [62.115.43.
74]
10 96 ms 84 ms 65 ms 206-127-157-86.ncsoft.com [206.127.157.86]
11 86 ms 87 ms 84 ms 206-127-157-102.ncsoft.com [206.127.157.102]
12 52 ms 58 ms 73 ms 206-127-159-199.ncsoft.com [206.127.159.199]

 

het spel vermeld het volgende wanneer ik gekicked wordt:

 

“game client is unable to gain access to the log-in server at this time.”

 

Ik denk dat je hierop kunt zien dat er een tendens is die absoluut niet stabiel is en dat er problemen zijn met de internetverbinding.

 

Wanneer ik telenet belde hebben ze me gevraagd de speedtest te doen en uiteraard geeft die "op dat moment" geen problemen weer. Ik denk dat het duidelijk moet zijn dat in zo'n situatie je niet op één moment kunt bepalen of er een probleem is of niet, maar dat zal hun blijkbaar een worst wezen. Ze konden iemand laten langssturen om het probleem te laten nakijken maar als ze niets vonden kon het prijskaartje wel eens 150€ kosten. 

 

Wablieft?...

 

Er is een kerel online die me het volgende vertelde op basis van de pingresultaten:

 

133 ms 82 ms 75 ms 78-22-192-1.access.telenet.be [78.22.192.1]

Call your ISP you are having issues with the upstream device outside of your house/apartment

 

Is hier iemand die dat kan beamen? Ik wil dit probleem opgelost krijgen, ik betaal immers het duurste internet beschikbaar in België voor de consumenten, opdat ik geen problemen zou ondervinden en ongelimiteerd kan surfen ZONDER problemen.

 

Dit is in feite onaccepteerbaar ...

 

Graag hulp

0 Likes
5 reacties
Yamakasi
Experienced Meerweter
Berichten: 105
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Package loss

En dit is via utp, wifi, powerline, ...

Zeker dat er geen 'background programs' die om vanalle reden internet nodig hebben, je kan dit altijd nakijken met programmas als network monitor of wireshark. 

Het kan ook zijn dat er een ander device veel bandwidth gebruikt om één of andere reden, om dit te testen kan je gewoon alle laptops, pc's en smart devices voor een tijdeje uitschakelen.

 

0 Likes
ethan
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pionier It's your seventh party! It's your sixth party! De kop is eraf!

Package loss

Neen die dingen zijn nagegaan... het probleem doet zich zowel met kabel LAN als LAN via stroomnet voor.

 

Ik zou graag weten of die kerel gelijk heeft en het probleem zich aan de apparaat buiten de woning kan bevinden? Is er iemand die hier IP kan lezen?

 

 

0 Likes
psycho202
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Pionier It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Package loss

In plaats van speedtest te gebruiken, check via de andere tool van de zelfde makers, genaamd pingtest.

 

Packet loss en dergelijke zijn niet zichtbaar op speedtest zelf. Speedtest, zoals de naam al zegt, toont enkel je snelheid en de vertraging. Pingtest gaat specifiek in op hoe stabiel je verbinding is.

 

Let op: deze tool maakt gebruik van Java, welke je vaak nog zal moeten activeren voordat de packet loss test uitgevoerd kan worden. Uit eigen ervaringen isdit het makkelijkst in Firefox.

 

Toen ik zelf problemen had ivm packet loss vroegen ze me ook om speedtests te doen, maar indien er iets mis is tussen jou pc en de centrale routers van telenet zelf, is dit niet te zien via een speedtest. Een pingtest, die een mooi resultaat gaf, kon aantonen dat er wel degelijk packet loss was.

 

Wat hiernaast ook belangrijk is, is de "jitter". Dit is het gewogen gemiddelde van het verschil tussen verschillende opgenomen ping waarden. Dit geeft ook een goede aanduiding van de kwaliteit van je verbinding. In een ideale wereld wil je dit zo dicht mogelijk bij 0 krijgen (een stabiele ping), maar een jitterwaarde tot 15 is goed, tot 30 is acceptabel. jitterwaarden boven 30 zijn ook een aanwijzing van een niet stabiele connectie.

0 Likes
Zappone
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Package loss


@ethan schreef:

Call your ISP you are having issues with the upstream device outside of your house/apartment

 

Is hier iemand die dat kan beamen? Ik wil dit probleem opgelost krijgen, ik betaal immers het duurste internet beschikbaar in België voor de consumenten, opdat ik geen problemen zou ondervinden en ongelimiteerd kan surfen ZONDER problemen.

 

Dit is in feite onaccepteerbaar ...

 

Graag hulp


Van de 12 hops naar de gameserver zijn er 3 die in het telenetdomein liggen, de 9 andere niet.

De kwaliteit van een verbinding wordt bepaald door de zwakste schakel in die ketting.

Geen enkele ISP kan de end-to-end kwaliteit van een verbinding garanderen, tenzij alle knooppunten/routers in het eigen domein liggen.

Misschien een minder (over)belaste server proberen?

 

John1
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
A born reader! Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Package loss

Telenet Traffic shaper is misslabelling some voip/game traffic as P2P and periodically close those connections when network is a bit busy.

Telenet won't change (update/correct their **bleep**ty traffic shapper) cause it's a lot of work for only a minority of people.

1- Take another operator that don't lie about their "unlimited & unrestricted network"

2- or encrypt and redirect your whole traffic somewhere, they won't be able to look the content type and won't drop it. Yeah enjoy paying an extra for vpn etc (only way I can use mumble/teamspeak and play PS4 without drop each 3min)

3- Accept their scammy solution "take our business fluo solution, you won't have that problem there" aka we know that but if you pay more, we can fix that.

Cisco network engineer
0 Likes