Beantwoorden
Sub0303
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Wereld gedichtendag Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Packetloss bij het gamen

Hoi - ik heb redelijk wat problemen om te gamen wegens packetloss dus ik heb pingplotter gebruikt waar juist het probleem zit.  

Hop 1 en 2 zijn dezelfde - zou dit mijn lokale router kunnen zijn of is dat IP al ergens "buiten" mijn huis ?   Als het mijn router is kan ik eens checken met Telenet om deze te wijzigen maar als dat niet zo is - weet ik dat het probleem bij de provider zit.  

Thx,

Sub

PingPlot-Telenet.JPG

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: packetloss

0 Likes
1 reactie
Ex-Netweter
 

Packetloss bij het gamen

Ja, hop 1 en hop 2 is de Telenet-modem/router. De packet loss op de eerste hop is misschien zwakke Wifi of een slechte ethernetkabel of gewoon de router zelf?
Ik denk dat hop 2 (ergens een netwerkinterface in de modem) je ping-verkeer gewoon dropt, want 96,7% packet loss is enorm hoog en dat cijfer zal niet correct zijn.

Maar 12,1 % packet loss op hop 3 is de eerste router op het Telenet-coaxnetwerk en dat kan betekenen dat er storingen zijn op de coaxkabel in de straat. Vanaf hop 4 geen packet loss meer, dus wellicht is het vanaf daar fiber.

Hop 1 en hop 3 moeten dus nagekeken worden:

  • Eens testen met een nieuwe ethernetkabel rechtstreeks op de modem
  • Wifi eens volledig uitzetten en testen
  • Aan hop 3 kan je zelf niets doen, er moet daarvoor een Telenet-technicus komen om de coaxkabel binnenshuis en in de straat uit te meten of de modem te vervangen