Beantwoorden
KristofN
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Poort 44158, 22 en 443 openstellen met port forwarding

Beste,

 

Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik ervoor zorg dat TCP poort 44158 in beide richtingen open gezet word op mijn modem? Alsook poort 22 en 443.

Deze kennis gaat mijn petje te boven.

 

In mijn telenet heb ik alvast de pagina "telenet-modem geavanceerde instellingen / IPv4 Firewall & Port forwarding gevonden. Daar dien ik de laatste nummers van het IP in te vullen (deze vind ik terug op de voorgaande pagina "netwerk" volgens mij) en kadertjes beginpoort extern, eindpoort extern, beginpoort intern en eindpoort intern. Deze laatste begrijp ik niet hoe ik ze moet invullen.

 

Alvast bedankt.

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Port forwarding in telenet modem

0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poort 44158, 22 en 443 openstellen met port forwarding

Voor het beste resultaat geef je het betrokken toestel waarnaar de poorten moeten opengezet worden een vast IPadres ergens tussen 192.168.0.10 en .99. Dit is buiten de DHCP range van Telenet.

Veronderstel dat je dat toestel het IPadres 192.168.0.11 hebt gegeven met submetmask 255.255.255.0 en gateway 192.168.0.1. DNS servers naar keuze.

Dan geef je het volgende in op "Mijn Telenet":

IPadres: 192.168.0.11

Externe beginpoort: 44158

Externe eindpoort: 44158

Interne beginpoort: 44158

Interne eindpoort: Dit wordt automatisch ingevuld.

Protocol: Normaal gezien TCP maar voor alle veiligheid vul "beiden" in. Maar je mag enkel TCP kiezen.

En Actief zetten.

Als dit naar hetzelfde toestel is dan doe je hetzelfde met de poorten 22 en 443. Zelfde werkwijze.

Je zal dus 3 lijntjes hebben met hetzelfde IPadres maar telkens andere poortnummers.

En helemaal op het einde niet vergeten om weg te schrijven.

Dit is reeds eerder beschreven in topichttps://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Portforwarding-Bobcat-Miner/td-p/133530 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.