Beantwoorden
Quisby
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Poort staat zogezegd open maar werkt server niet

In mijn telenet instellingen staat de poort 7777 open maar wanneer ik het dan test op yougetsignal.com staat die als closed. Wanneer ik dan de server test van het spel waar ik het voor wil gebruiken kan ook niemand er in geraken. Ik heb de poort ook geprobeerd apart open te zetten in mijn router instellingen, maar dat werkt ook niet. Iemand advies?

Tags (1)
0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poort staat zogezegd open maar werkt server niet

Begrijp ik het goed? Je hebt een Telenet HGW (zo een witte of zwarte met gele poortjes) en daarachter een eigen router? Die router deelt IP adressen uit in de range 192.168.Y.X waarbij Y eender wat kan zijn tussen 1 en 255.

Uw router krijgt een WAN 5internet IPadres) iets zoals 192.168.0.x. Telenet werkt standaard met 0 (nul) als 3e byte.

Eerst en vooral zorg je dat je console of speeltoestel een vast IP adres krijgt in de range die je router gebruikt en buiten zijn DHCP range ligt. Dus iets in de zin van 192.168.Y.50 (ik zeg maar iets).

Vervolgens kijk je in je routerinstellingen naar de het IP adres aan de internet of WAN zijde. Dit moet je vast instellen op 192.168.0.10 bijvoorbeeld met subnet 255.255.255.0 en gateway 192.168.0.1.

Vervolgens ga je naar "Mijn Telenet " en daar forward je poort 7777 naar het IP adres van je router zijnde 192.168.0.10. dan ga je terug in de instellingen van je eigen router en daar forward je terug poort 7777 naar je toestel waar je op gamed.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.