Beantwoorden
Juje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Port forwarding: 443 naar 8123 --> error

Goeiedag,

 

Ik zou poort 443 willen forwarden naar 8123, maar tot op heden krijg ik steeds de error "error".  Iemand een idee?

 

Alvast hartelijk bedankt!!

mvg,

Jeroen

0 Likes
4 reacties
Juje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Port forwarding: 443 naar 8123 --> error

Update:
Ik kan wel forwarden van 443 naar 443, ook van 8123 naar 8123.
En als ik nu van 443 naar 8123 wil forwarden krijg ik de error "Dit is geen geldig poortnummer".

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding: 443 naar 8123 --> error

Ik veronderstel dat je dit wil doen in "Mijn Telenet" voor de HGW (modem/router telenet)?

Hetgeen je wil doen is portswitching en dan kan je hier niet doen. Wat je wel kan is forwarden een range van poorten bvb. 443 tot 500. Dit is al lang een van de verzuchtingen die we geopperd hebben en er hopelijk ooit komen.

Als je een eigen router koopt na een modem only zal je dat normaal gezien wel kunnen. Dus niet langer zoeken het gaat niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Juje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Port forwarding: 443 naar 8123 --> error

Bedankt voor je reactie! Nu kan ik eindelijk stoppen met proberen 🙂

 

Dus als ik in de Telenet modem/router de port forward van 433 naar 433, richting een tweede router die erachter hang, en vervolgens die port switch van 443 naar 8123, ben ik er?

Amai, omslachtig 😉

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding: 443 naar 8123 --> error

Ja, dat is nu eenmaal zo. De HGW heeft maar beperkte mogelijkheden. Ik heb vorig jaar een Sinterklaaslijstje opgesteld van hetgeen we wensten en portswitching was er een van. Naast de mogelijkheid om meer lijntjes toe te voegen, gast SSID en ik vergeet nog een aantal dingen. Nu is er ook het probleempje van de NAT loopback bijgekomen. Dus we blijven hoopvol.

Maar... als ik me niet vergis kun je bij sommige DDNS providers een portswitch instellen. Dat was althans vroeger zo bij NoIP.

 

Edit. Ondertussen eens nagekeken. Het is alleen mogelijk om poort 80 te redirecten niet poort 443 (https)



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes