Beantwoorden
Kyrgizion
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Port forwarding SSH (port 22) werkt niet

Besten,

 

Ik probeer via port forwarding in mijn.telenet de poort 22 te binden aan een toestel binnen mijn lokaal netwerk.

Lokaal kan ik zonder probleem vanop eender welk toestel connecteren; poort 22 staat wel degelijk open.

 

Ik heb eerder al andere poorten zonder problemen kunnen doorsluizen.

 

Als ik bv. Telnet naar mijn publiek IP op poort 22 krijg ik quasi onmiddellijk melding dat deze geblokkeerd is. Ik zie ook geen enkel packet binnenkomen op het toestel dat staat te luisteren op poort 22.

 

Ergo, ziet er naar uit dat poort 22 nog steeds op routerniveau geblokkeerd blijft en weigert traffic door te sturen naar het IP in kwestie.

 

Ik zou de poort van SSH kunnen wijzigen zodat deze niet op 22 luistert maar op een andere; zou dit een definitieve oplossing zijn? Dit is waarschijnlijk korter en makkelijker dan een volledig onderzoek op de router of netwerk.

 

Alvast merci!

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding SSH (port 22) werkt niet

@Kyrgizion   Heb je een eigen router of is het via HGW (Mijn Telenet).

En inderdaad als je de service op een andere poort kunt laten draaien zal het rapper opgelost zijn.

Poort 22 is een gekende poort en een doelwit voor hackers. Als ze al poorten moeten scannen om via deze service te hacken dan zijn ze het rap beu. Ze hebben liever makkelijker doelwitten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kyrgizion
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Port forwarding SSH (port 22) werkt niet

Hoi Igvfer,

 

Bedankt voor je antwoord!

Momenteel werkt het wél (bizar, aangezien ik niets anders meer heb aangepast).

Dit is toch enkel ter voorlopige test, ik laat deze poorten niet constant openstaan. Op korte termijn wil ik gebruik maken van OpenVPN en dan is dat probleem ook weer van de baan.

 

Grtjs,

0 Likes
Kyrgizion
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Port forwarding SSH (port 22) werkt niet

Kleine toevoeging: blijkbaar komen wijzigingen die je maakt in de portforwarding van mijn.telenet met vertraging door.

Ik heb zonet poort 22 terug dichtgezet maar kan nog steeds van de connectie gebruik maken. Ik ga nu in het oog houden hoe lang het duurt eer de wijziging propageert.

 

Waarschijnlijk valt dit wel de forceren door de modem te resetten maar ik ben eerder nieuwsgierig naar hoe groot deze delay eigenlijk is.