Beantwoorden
Thomasvd
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Port forwarding Telenet - Modem/router 24*8 DOC 3

Goeieavond allemaal,

 

Ik heb vandaag mijn nieuwe modem/router samen met de nieuwe TV box toegekregen.

Jammer genoeg is dit dus een modem/router en geen modem only zoals ik daarvoor had.

Met alle gevolgen vandien natuurlijk...
Ip camera's werken niet meer, poort systeem werkt niet meer en kan zich niet meer aanmelden

via de cloud...

Als ik telenet contacteer willen ze mij niet helpen, omdat port forwarding niet onder de ondersteuning zit bij telenet.

Nu jammer genoeg moet ik wel support krijgen van telenet, want ze zijn niet transparant met welke poorten er werkelijk open en gesloten zijn.
Voor particulieren klanten zoals ik zouden volgens de site & router de volgende poorten gesloten moeten zijn.

 

  • TCP Poort 25
  • TCP/UDP poort 53
  • TCP/UDP poort 135
  • TCP/UDP poort 137 – 139
  • TCP/UDP poort 161 – 162
  • TCP poort 445
  • TCP poort 1080
  • UDP poort 1900

Dus probeer ik andere poorten te forwarden en te gebruiken.

Nu blijkt dit toch wel een heel ander verhaal...
6666,8888, en ontelbare andere poorten staan allemaal gesloten.

7777 staat dan weer wel open.

Is er iemand die mij hier een duidelijk documentje kan doorsturen met welke poorten ik nu

werkelijk kan gebruiken en welke niet?

 

En heeft er iemand een idee waarom die TV box niet werkt op een modem only? (model CV7160E)
Ook een 24*8 DOC 3 maar dan modem only, met alle poorten open.

Dus voor mij heeft het niet met het abbonement te maken, maar met de hardware die de hele boel dicht zet.

 

Iemand die hier wat ervaring in heeft?

Alvast bedankt

 

0 Likes
11 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding Telenet - Modem/router 24*8 DOC 3

Per definitie zijn alle poorten gesloten. Altijd. De poorten die geblokkeerd zijn door Telenet kan je niet openzetten je vermeld kan je niet open zetten.

Eerste vraag. In welke range zaten uw IPcamera's voorheen? 192.168.1.X of iets anders? Telenet gebruikt op zijn router standaard 192.168.0.X. Via "mijn Telenet" kan je dit makkelijk veranderen zodat dit je range wordt voor uw camera's. Hopelijk heb je uw camera's een vast IP adres gegeven? Bij Telenet ben je het best om dit te doen met een IPadres tussen 192.168.x.10 en 192.168.x.99. Voor elke camera heb je een aparte HTTP poort veronderstel ik.

Dan moet je in "Mijn telenet" die betreffend poorten doorverwijzen naar de juiste IP adressen.

Je mag mij altijd een Persoonlijk Bericht sturen als je meer vertrouwelijke informatie wil kennen en doorgeven.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Port forwarding Telenet - Modem/router 24*8 DOC 3

@igvfer ik vind ( zelfs voor mij duidelijk) uw is uitleg heel interesant, werkt dat ook draadloos? bv 60 meter verder of moet ik dan iets anders zoeken,.

Jos

0 Likes
Thomasvd
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Port forwarding Telenet - Modem/router 24*8 DOC 3

Beste,

 

Het gaat niet over de range, het gaat hier over dat de telenet modem/router intern softwarematige blokkeringen heeft...

Met een modem only staan alle poorten open. Met een modem/router (particulieren voorziening)
staat zo goed als alles gesloten.

Volgens mij maken ze via de hardware het onderscheid tussen particulieren en business klanten.

Natuurlijk zal ik die nieuwe TV box dus niet kunnen gebruiken omdat ik hier met een reeks poorten zit die ik niet kan openen.
80, 1000, 7777, 8888, 21, 52325, 10000, 10001, 10002, 6666, 53, 8883 ...

 

Wat gaan ze doen met de klanten die een modem only hebben en waar ze willen overschakelen op de nieuwe TV box? :s

0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Port forwarding Telenet - Modem/router 24*8 DOC 3

@Thomasvd

Cfr antwoord/voorstel@igvfer; u kunt aanpassingen/port forward doen voor uw modem/router (ook als residentiële klant) via Mijn telenet - geavanceerde instellingen - firewall&port forward met uitzondering van onderstaande

TCP-poorten: 25, 53, 135, 137, 138, 139, 161, 162, 445 en 1080

UDP-poorten: 53, 135, 137, 139, 161 en 162 

@Ex-Netweter

Uiteraard werkt dat ook draadloos (maar het is wel een ander onderwerp) ; in hoeverre u nog voldoende snelheid voor toepassing xyz zult hebben op 60 meter afstand zal evenwel functie zijn van uw initiëel debiet, van eventuele tussenliggende "obstakels"  en van het gebruik van 2.4 of 5 MHz band (2.4 verder maar lager debiet; 5 korter en hoger debiet); zelf kan ik nog op perfect op een laptop werken op een afstand van +/- 30 meter van mijn Telenet modem/router maar zoals gezegd dit is functie van diverse omgevingsfactoren 

 

 

 

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Port forwarding Telenet - Modem/router 24*8 DOC 3

Zie boven

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Port forwarding Telenet - Modem/router 24*8 DOC 3

Met een modem only staan NIET alle poorten open

Business ook niet

Alleen Business met een vast IP staan alle poorten open

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/welke-internetpoorten-blokkeert-telenet/

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding Telenet - Modem/router 24*8 DOC 3


@robatoras@  schreef:

Met een modem only staan NIET alle poorten open

Business ook niet

Alleen Business met een vast IP staan alle poorten open

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/welke-internetpoorten-blokkeert-telenet/


Poorten staan NOOIT open op een router. Als je PC is aangesloten op een publiek adres  sluit de firewall van je PC de poorten tenzij je natuurlijk ook dit afzet wat een gigantisch probleem kan worden

Een modem only laat alles door. Uiteraard want die moduleert/demoduleert het signaal zodat dit verder kan op het systeem van de provider (xDSL, docsis of wat dan ook). Maar een router sluit alle poorten en Telenet blokkeert ook bepaalde poorten via zijn routers die voor de modems staan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Marcdewinter
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi!

Port forwarding Telenet - Modem/router 24*8 DOC 3

Uiteindelijk is er nog geen antwoord gekomen op de initiële vraag. Punt is dat het netwerk intern kan beheerd worden met een modem only en dat er maar 1 DHCP server actief hoeft te zijn in een simpele private omgeving. De vraag is anders duidelijk genoeg.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding Telenet - Modem/router 24*8 DOC 3

Na een modem only een router. Zeer simpel toch. De router is de DHCP server en creëert een privaat netwerk. Op een modem only krijg je enkel publiek IP's, maximum 4.

Basisprincipe van netwerken. Router scheidt 2 of meer netwerken. Enerzijds "het internet", anderzijds uw eigen netwerk. Switch regelt het verkeer binnen het netwerk.

Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Netwerk_(algemeen)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Router



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
bjotn
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Port forwarding Telenet - Modem/router 24*8 DOC 3

hey 
ik heb ook een probleem ben jier al 3 dagen mee bezig en al uren naar telenet gebelt
ik probeer poort 8000 open te zetten telenet zegt dat deze poort open staat op mijn modem
maar als ik kijk op canuseemee staat deze poort nog altijd gesloten wat of hoe krijg ik die poort open 🙂

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding Telenet - Modem/router 24*8 DOC 3


@bjotn  schreef:

hey 
ik heb ook een probleem ben jier al 3 dagen mee bezig en al uren naar telenet gebelt
ik probeer poort 8000 open te zetten telenet zegt dat deze poort open staat op mijn modem
maar als ik kijk op canuseemee staat deze poort nog altijd gesloten wat of hoe krijg ik die poort open 🙂


Het is vooral belangrijk dat we weten wat je wil doen. Is het een spel (naam van het spel)? een Toepassing ( naam van de toepassing: VPN, fileserver,....) of wat dan ook?  Wil je die toepassing bereiken van eender waar ter wereld of alleen thuis? Wil je die toepassing bereiken met een tablet, smartphone, via een of andere app? Anders wordt het zeer moeilijk een gericht antwoord te geven.

Dus de vraag naar jou en ook anderen voor de toekomst, stel een zeer gerichte vraag en geef ons zoveel mogelijk informatie.

Het toestel is een NAS, PC, laptop, tablet?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes