Beantwoorden
emielvdb
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Port forwarding werkt niet

beste

ik heb op mijn server een vpn en nu moet ik mijn server toevoegen aan port forwarding maar het ip adres van mijn server is 192.168.137.1 en dit kan ik niet invullen want er staat standaard 192.168.0

hoe moet ik dit nu doen?

0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding werkt niet


@emielvdb  schreef:

beste

ik heb op mijn server een vpn en nu moet ik mijn server toevoegen aan port forwarding maar het ip adres van mijn server is 192.168.137.1 en dit kan ik niet invullen want er staat standaard 192.168.0

hoe moet ik dit nu doen?


Hoe kom je aan dit adres? Ik kan maar 1 ding bedenken. Je hebt nog een extra router staan achter je Telenet router?

Het is eigenlijk ook een zeer gevaarlijk adres of heb je dat zelf ingesteld. In regel worden adressen zoals 192.168.x.0 = netwerkadres, 192.168.x.1 = meestal default gateway en 192.168.0.255 = broadcastadres niet gebruikt.

Vertel ons welke modem/router je hebt van Telenet, welke eigen router je hebt. Wat het interne IP adres is van je PC. En wat het IPadres is van het toestel waarop je de VPN server draait (PC, NAS of iets anders)



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes