Beantwoorden
BramVanhoutte
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Port forwarding wil niet werken

Ik probeer een gameserver op mijn PC te draaien, die van buitenaf bereikbaar moet zijn. De server draait zonder fouten en ik kan aan de hand van mijn LAN ip-adres verbinden. Ik heb mijn PC ook een statisch ip adres gegeven. In portforwarding zijn de poorten 27015 tot en met 27016 ingesteld als forwarders naar mijn pc.

 

Maar als ik van buitenaf wil verbinden werkt dit niet. Ook als ik deze tool gebruik: https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/, dan staat er dat mijn poort niet open staat. Is er iets dat ik hier vergeet te doen?

 

Mijn modem: 

/mijntelenet/static/gfx/modems/CBN_CH7465LG.jpg
24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)

 

Port forwarding instelling:image.png

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding wil niet werken

Ik heb dit al enkele keren aangekaart. Blijkbaar worden de regels die je instelt niet altijd direct of correct opgeslagen. Probeer eens te verwijderen en dan nog eens opnieuw in te stellen. Niet vergeten helemaal onderaan "Wijzigingen opslaan" aan te klikken. Zo nodig ook eens de modem heropstarten via het menu. En dan kijken of de regel er nog in staat.

Heb eens bij mij getest en blijkbaar werkt de van tot regel niet. Ik heb poorten 1701 tot 1723 opengezet en wat blijkt... alleen 1723 is open.

Dus probeer eens 2 afzonderlijke regels te maken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BramVanhoutte
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Port forwarding wil niet werken

ik ga de poorten even open laten en zien of die na een tijd gaan werken. Ik heb ook al ondervonden dat de modem heropstarten via het menu niet werkt. Als ik in de heropstartwaarsching op "bevistig" klik dan gebeurd er niks....

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding wil niet werken

Wachten zal niet helpen. Probeer toch maar die 2 poorten afzonderlijk open te zetten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Samzehboy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Port forwarding wil niet werken

Wat voor game server is het?

ben je zeker dat je tcp moet draaien?

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding wil niet werken


@Samzehboy@  schreef:

Wat voor game server is het?

ben je zeker dat je tcp moet draaien?


Klopt, meestal gebruiken ze UDP omdat er geen controle op de datapakketjes is, kwestie van de snellere respons. Zet het desnoods op beiden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes