Beantwoorden
senverleysen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Port forwarding

Beste,

 

Ik probeer op mijn router een paar poorten open te zetten zodat ik mijn NAS van op afstand kan benaderen. Dit werkt echter niet.

 

Ik ben net verhuisd en heb dus een nieuwe router (zo een witte). Ik heb al mijn instellingen staan zoals op mijn vorige router, maar ik krijg geen enkele poort ingesteld. Enkel als ik mijn NAS in DMZ zet, kan ik mijn NAS bereiken. 

Maar dit wil ik niet, dan zet ik mijn NAS te veel open, ik wel enkel bepaalde poorten openzetten.

 

Fabrieksinstellingen al opnieuw geladen, niets werkt.

 

Dit zijn mijn instellingen, ik probeer nu enkel poort 5000 open te zetten:

Capture.PNG

 

Iemand enig idee wat ik kan doen om dit op te lossen? Telenet klantendienst kan/wil me niet verder helpen.

0 Likes
16 reacties
Ugo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail? It's your eighth party!

Port forwarding

Misschien een domme vraag maar heeft je NAS nog altijd IP address 192.168.0.199 ?

Want als je NAS geen fixed IP addreaas heeft, is het waarschijnlijk veranderd.

0 Likes
senverleysen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Port forwarding

Ja, mijn NAS heeft nog steeds hetzelfde ip adres. Als ik dat IP instel als DMZ adres, werkt alles zonder probleem. Maar ik wil niet dat mijn NAS in DMZ staat, ik wil enkel een paar poorten open zetten.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding

Ik zou vooreerst een Fixed IP in mijn NAS steken. Eentje tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.49. Anders kom je in conflict et de poorten die via DHCP toegekend worden. Meestal tussen 192.168.0.100 en 250.

En dan de nodige portforwarding doen via mijn Telenet. Ikzelf gebruik voor foto's, video's enz. poort 8090.l In te stellen op je NAS. En dan de gebruikelijke poorten voor VPN enz.

 En poort 5000 openzetten is nu net wat ik vermijd want als dit gekraakt wordt zijn we ver van huis. Ik stel enkel de poorten open voor de specifieke toepassingen zoals DSPhoto, DSmusic enz.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
senverleysen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Port forwarding

Ik heb mijn ip fixed op 192.168.0.40 gezet, en al de nodige poorten opengezet naar .40, maar geen enkele verbetering. Enkel als ik mijn NAS (.40) in DMZ zet, kan ik er aan.

0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Port forwarding

Zet TCP poort 4999 tot 5002 eens open ? 

0 Likes
senverleysen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Port forwarding

Geprobeerd, maar het helpt jammer genoeg niet.

0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Port forwarding

Welke NAS-server gebruik je dan ?

Lukt de webinterface niet of iets anders ?

0 Likes
senverleysen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Port forwarding

Ik heb een Synology DS415+. Geen enkele van de applicaties/services werken van buitenaf, ik krijg gewoon geen connectie met NAS.

 

Alles werkte eerder wel op een andere router (oud model en ander adres) met dezelfde instellingen. Nu staat er op die router een andere NAS, met dezelfde instellingen en daar werkt het nog steeds.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding


@senverleysen schreef:

Ik heb een Synology DS415+. Geen enkele van de applicaties/services werken van buitenaf, ik krijg gewoon geen connectie met NAS.

 

Alles werkte eerder wel op een andere router (oud model en ander adres) met dezelfde instellingen. Nu staat er op die router een andere NAS, met dezelfde instellingen en daar werkt het nog steeds.

 ?????????????


 

Heb je dan 2 routers staan? Home gateway kan je er toch maar 1 hebben. Als je bestaande Home gateway is vervangen door een andere moet je normaal gezien wel weer je portforwarding opnieuw instellen via mijn.telenet.be.

Of heb je nu een mode only met eigen router?

Correctie ik heb het verkeerd begrepen. Staat je DDNS nog correct ingesteld op je NAS (NoIp of DynDNS o.i.d.)? Werk je via IP bvb 172.x.x.x:5000? Ik schrijf hier nu een willekeurige IP adres.

Want een nieuwe home Gateway zal er wel voor gezorgd hebben dat je een nieuw publiek IP adres zal gekregen hebben.

Ik gebruik bvb DynDNS en mijn adres is dan http://naam.hopto.org:5000. Geen omkijken meer zelfs als mijn publiek IP adres verandert is er geen probleem.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
senverleysen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Port forwarding

Ja, mijn DDNS staat correct ingesteld.

Anders kan mijn NAS ook niet bereikbaar zijn als ik deze in DMZ zet. Als ik ping naar mijn DDNS krijg ik het correcte ip adres (wat ik vergelijk met mijn ip adres dat ik zie via "mijn telenet".

Als ik gewoon thuis zit en ik gebruik mijn ddns adres, kom ik wel gewoon uit op mijn NAS, dus daar ben ik heel zeker van.

 

Volgens mij is dit een fout in mijn router, of de firmware van de router die dit om 1 of andere reden niet toelaat.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding

Dan zou ik toch even contact opnemen met de technische klantendienst om het probleem aan te kaarten. Ik heb van onze techniekers ook gehoord dat er soms problemen waren met die Home Gataeway's (de witte), UTP poorten die niet werkten enz. Anders een Center opzoeken en de Home Gateway omruilen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
senverleysen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Port forwarding

Ik heb al contact gehad met de klantendienst en zij stuurde mij naar hier. Ze 'konden' mij niet verder helpen.

Er komt vandaag een technieker langs voor een ander probleem dat ik heb (traag internet). Ik zal het met hem eens bespreken. Misschien kan hij me iets verder helpen.

0 Likes
senverleysen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Port forwarding

Het probleem is opgelost. De technieker heeft meegekeken en blijkbaar lag het aan het feit dat ik bij protocol beide selecteerde, ipv TCP.

Dit werkte wel op mijn oude router, maar op de nieuwe geeft dit blijkbaar conflicten.

 

Dus selecteer NOOIT beide bij protocol, maar kies altijd het juiste protocol.

RKEN
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! It's your first party!

Port forwarding

Dit is inderdaad de oplossing Smiley Erg vrolijk!

Bedankt hiervoor!!!

 

Nadat ik het juiste protocol geselecteerd heb, heb ik enkel nog de modem moeten herstarten en was het in orde. Een firmware update zou wel op zijn plaats zijn, of de optie beide wegnemen.

Ook ik heb van telenet eerst dat standaard mailtje gekregen dat dit een 'geavanceerde instelling' is die geen ondersteuning krijgt. Terwijl dit, volgens mij, wel degelijk support zou moeten krijgen met de melding dat hun router de optie 'beiden' momenteel niet ondersteunt en je het juiste protocol moet kiezen.