Beantwoorden
Vozze
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Portforwarding lukt niet meer

Ik probeer poort 10308 te openen in Mijn Telenet en alles lijkt naar behoren te werken alleen gaat de poort niet open. Om de poort te openen gebruik ik mijn lokaal IPv4 adres en heb dit ook ingesteld als DMZ-adres in wanhoop (zie foto). Om te testen dat de poort open is gebruik ik https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ en de service waarvoor ik probeer te forwarden zelf maar geen van beide werken. Dit is extreem raar want vroeger had ik vaak tientallen poorten open voor verschillende services zonder probleem. De dingen die ik heb geprobeerd zijn:

  • Firewalls volledig uitgezet (Ook op mijn PC)
  • Antivirusprogrammas verwijderd
  • VPN verwijderd
  • Modem herstart
  • Modem hersteld naar fabrieksinstellingen
  • DMZ geactiveerd op mijn lokaal IP adres
  • Verschillende poorten met verschillende services geprobeerd

image.png.

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding lukt niet meer

@Vozze  Je kan niet beiden actief zetten. En de poort en de DMZ. Nu overlappen ze elkaar En firewall moet aan staan. Geen firewall is geen poorten. Als je geen hek hebt kan je het niet openen of toe zetten.

Dus firewall aan. DMZ op 192.168.0.0 = af, en poort zoals nu en helemaal onderaan niet vergeten weg te schrijven. En zonodig na enige minuten eens de modem heropstarten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Vozze
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Portforwarding lukt niet meer

Bedankt voor het antwoord, dit heb ik veranderd:

  • Firewall: actief
  • DMZ: 0

Maar de poort is nog steeds gesloten.

  • image.png

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding lukt niet meer

@Vozze  Ik zie dat je een IPadres gebruikt 192.168.0.150 die binnen de DHCP range ligt. Ben je nog wel zeker dat de client op dat IP adres zit?

Als dit een toepassing is die op een windows PC draait moet je soms ook die poort openzetten in windows defender of een andere firewall die op je PC draait.

Getuige een verklaring op deze site ( https://community.bt.com/t5/BT-Devices/Opening-Port-10308/td-p/2008706 ) waar MC Afee de dader was. Zoek eens in die richting.

En als dit een vaste PC is die niet verplaatst wordt gebruik dan een fixed IP iets tussen 192.168.0.2 en 99.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Vozze
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Portforwarding lukt niet meer

Ik weet niet goed wat de DHCP range is maar ik ben wel zeker dat dit adres het huidige adres van mijn PC is. Ik vind dit adres aan de hand van de ipconfig in de command prompt (zie foto)image.png

De firewalls staan echt helemaal uit (zie fotos). Er heeft vroeger BitDefender op deze pc gestaan maar die heb ik ook verwijderd en ik heb geen andere antivirussen gehad. Ik zou een static IP kunnen nemen als je denkt dat dat iets zal veranderen (ik weet niet goed hoe dat moet) maar ik heb vroeger gewoon altijd de port forwarding geupdate wanneer ik een ander lokaal IP toegewezen kreeg. Ook is het niet alleen poort 10308 die ik niet open krijg maar andere poorten gaan ook niet open.

image.pngimage.pngimage.png

0 Likes
Vozze
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Portforwarding lukt niet meer

Zou het helpen als ik mijn PC in safe mode start en dan probeer of het werkt, dan weten we al zeker dat er geen andere programma's voor problemen zorgen of zou dit niet werken?

Edit: Net geprobeerd, geen verandering

0 Likes