Beantwoorden
SilverFish
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Portforwarding werkt plots niet meer?

Hallo,

Ik run een server via mijn pc waar mijn vienden op kunnen. Ik heb nooit een probleem gehad. Maar omdat ik mijn pc snachts met de server niet mag laten aanstaan moet ik mijn server telkens naar mijn laptop over zetten en dus de portforwarding ip aanpassen via de site. Maar sinds vandaag werkt portforwarding hij geeft geen fout melding maar mijn vrienden kunnen niet op de server. En er staat nergens dat er iets is fout gegaan.

SilverFish_0-1616933496805.png

En sinds vandaag geeft de wan-configuratie ook ??? 

SilverFish_1-1616933553194.png

Ligt dit aan mij of aan telenet? En wat kan ik hier aan doen?

0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding werkt plots niet meer?

@SilverFish  Heb je al eens gekeken op https://whatismyipaddress.com/  of je publiek IP adres hetzelfde is?

Om in de toekomst problemen te vermijden ben je beter af met een DDNS provider, NoIp, Dynddns, Duckduck enz., je installeert op je server dan een kleine app die je bij hen kunt downloaden en daarmee wordt je IP adres automatisch geupdated.

Uw correspondenten kunnen dan inloggen via DDNSnaam:poortnummer.

 

Nog en kleine opmerking/

Je kan dit op 1 lijn zetten

IPadres externe beginpoort 25565 externe eindpoort 25566, interne beginpoort 25565, protocol beide, actief.

 

Ook uw server een vast IP geven ergens tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99.

 

En je kan ook datzelfde progje op je laptop zetten.

En als je de server functie afwisslend op je laptop en op een andere PC wil zetten dan moet je de beide IP adressen in je portforwarding steken. Maar dan best met switchfunctie

bijv.

IPadres server externe beginpoort 25565 externe eindpoort 25566, interne beginpoort 25565, protocol beide, actief.

Ipadres laptop externe beginpoort 25665 externe eindpoort 255666, interne beginpoort 25565, protocol beide, actief.

Het is dan de kwestie om uw vrienden mee te delen dat ze eventueel de andere poort moeten gebruiken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.