Beantwoorden
Ex-Netweter

Powerline met wifi versterker

Hallo,

Momenteel werk ik boven met een powerline DV6400 van Telenet, deze is nu 6 jaar oud en ik veronderstel dat er al betere versies bestaan, omdat de verbinding niet optimaal is, brand soms groen en soms rood.

Al naar een Telenet winkel geweest, die hebben inderdaad nieuwe versies maar ik wil ook een geïntegreerde wifi-versterker en eventueel stopcontact maar hoeft niet persé. Uiteraard moet alles compatibel zijn met de Telenet toestellen.

Deze heeft Telenet nog niet.

Stond dit weekend in de Fnac maar je hebt er zoveel keuze dat ik het bos door de bomen niet meer zag.

Dus mijn vraag is nu, welke powerline met wifiversterker dat perfect werkt met de Telenet toestellen raden jullie aan?

alvast bedankt.

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Eerst en vooral moeten we af van het begrip WiFi versterker. Bestaat niet. Hoogstens een repeater die het signaal zo sterk of zwak als het ontvangt door stuurt.

Er bestaan powerlines van Sitecom, Devolo en nog andere merken die aan de ene zijde in het stopcontact gestoken worden bij de modem en de PWL met ingebouwde WiFi ook in het stopcontact op de plaats waar je WiFi hebt.

Maar als je nu met het type 6400 reeds op bepaalde momenten slechte verbinding hebt (rood lampje) wat wijst op storingen in je electriciteitsnetwerk is de kans groot dat dit met deze PWL ook het geval zou kunnen zijn.

Als het enigzins kan opteer dan voor de mogelijkheid om een UTP kabel te trekken vanaf de modem naar de plaats waar je WiFi wil en sluitt daar dan een Accespoint op aan.

Dan ben je al zeker dat je internet in de beste conditie op je AP toekomt. Wat in alle andere gevallen maar 50% kans is.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Is het bij WiFi powerlines steeds noodzakelijk om twee aan te schaffen (één aan de modem en één met de WiFi verder op) als je al een bestaand netwerk van Powerlines hebt (in mijn geval Zyxel)?

Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Nee niet altijd. Soms (meestal) zijn ze compatibel als ze van hetzelfde type zijn.

Je kan altijd vragen in het verkooppunt om ze op elkaar af te stellen, de oude en de nieuwe. Daarvoor moet je wel al je powerlines mee nemen naar de winkel of center. En dan zie direct of ze werken of niet.

Dat is een service die wij desgevraagd geven maar of ze dat allemaal doen, dat betwijfel ik.

Maar jammer genoeg kunnen ze, meestal,  verkopen en afrekenen maar mag je niet meer verwachten.

Ignace (igvfer) | Krak
0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Ok, dus als ze dezelfde AV HomePlug Standaard ondersteunen, zijn ze compatibel?

Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
igvfer
Professional Superweter

Normaal gezien wel. Maar soms is het noodzakelijk om de bestaande versie naar fabrieksinstellingen te resetten en van vooraf aan te beginnen om ze met elkaar te connecteren.

Ignace (igvfer) | Krak
Ex-Netweter

Bedankt voor je antwoord!

Toch zou ik het willen proberen met een andere powerline want heb sowieso een wifi repeater nodig.

Welke raad u dan juist aan? Merk en type aub.

alvast bedankt.

0 Likes