24749
netweters
|
152309
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik lees hier, en dacht het ook toe te passen dat powerline op dezelfde KRING moeten aangesloten zijn, en dus geen verbinding naar andere kring maken.
Nu, ik had enige tijd geleden nieuwe powerlines van Devolo aangesloten, zogenaamd "plug and play",
tot mijn verbazing kwam mijn buurman aanbellen met de opmerking dat ze op ons netwerk zaten, wat effectief waar was.
heb dus de powerlines opnieuw moeten instellen en dus wel configureren.
Heeft iemand een uitleg voor het feit dat dit wel kan gebeuren????
In theorie wordt het signaal van powerlines gestopt aan de zekeringen kast. De praktijk wijst uit dat dit niet altijd het gaval is. Bijvoorbeeld in een appartementen blok is het zeker aangewezen om elke kring een aparte code te geven.
Powerlines maken oneigenlijk gebruik van het electriciteitsnetwerk en dit netwerk is oncontroleerbaar. Het netwerk kan het signaal heel slecht doorgeven maar anderzijds ook te goed zoals blijkt.
Niets boven een UTP kabel (indien mogelijk). Je weet waar die begint en eindigt en je kan die perfect controleren als er mankementen zijn.
Powerlines en WiFi zijn oncontroleerbaar en bijgevolg onbetrouwbaar.
Jullie hebben dus beide de handleiding niet gelezen.
Powerline adapters van hetzelfde merk zijn altijd ingesteld met hetzelfde standaard wachtwoord.
Daarom word er in de handleidingen altijd aangeraden om de powerline adapters na het aansluiten te beveiligen zodat een situatie zoals je beschrijft niet kan voorkomen:
@Area57 schreef:Jullie hebben dus beide de handleiding niet gelezen.
Powerline adapters van hetzelfde merk zijn altijd ingesteld met hetzelfde standaard wachtwoord.
Daarom word er in de handleidingen altijd aangeraden om de powerline adapters na het aansluiten te beveiligen zodat een situatie zoals je beschrijft niet kan voorkomen:
https://www.youtube.com/watch?v=MtOHEQBBTWE
Klopt, ik lees daarvan geen handleidingen meer omdat ik ondertussen al alle versies heb meegemaakt sinds de grijze van 14 Mbps (netgear als ik mij niet vergis). En ik weet dat het juist is dat er een nieuwe instelling nodig is. Maar ik weet ook dat het bij sommige merken niet altijd waar is dat ze met de zelfde standaardcode zijn ingesteld. Soms is dat enkel zo al ze per paar verkocht worden en het volgende paar is een andere code. Ik weet ook al sinds die grijze powerlines dat de theorie dat het signaal onderbroken wordt aan de zekeringenkast niet altijd klopt. Maar ik weet ook dat een powerline die op een stekkerblok zit met zo'n zekering ertussen niet altijd een goede connectie heeft. Kortom met powerlines en Wifi kan je megaveel problemen hebben die moeilijk uit te leggen zijn aan de mensen. Alle verkopers zullen het met mij eens zijn dat ze al dikwijls klanten hebben gehad die met powerlines terugkomen omdat ze niet of niet goed werken. Of het ene merk al beter dan het ander op die plaats.