Beantwoorden
Y_Seppe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your third party!

Printer werkt niet meer na Port forwarding

ik heb mijn port forwarding instellingen aangepast om te kunnen gamen (nat type stond anders niet open) sindsdien werkt mijn netwerkprinter niet meer.  Mijn instellingen zijn nu als volgt:

port forwarding.PNG

weet iemand hier raad mee? 

0 Likes
9 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Printer werkt niet meer na Port forwarding

Is het IP-adres van uw printer soms veranderd? Altijd beter om deze in te stellen met een vast IP.

Ik zie wel dat je met een overlapping zit in je poorten. Best dat vermijden.

U forward 3073 - 3705 daar zit automatisch ook 3074 in. Het daaropvolgende lijntje mag eruit.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

Printer werkt niet meer na Port forwarding

Normaal heeft port forwarding niets te maken met je printer, aangezien je printer in een local network zit.

Best even je IP instellingen nakijken en zien of je je printer niet opnieuw moet toevoegen aan je PC.

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes
Levi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party!

Printer werkt niet meer na Port forwarding

Als ik me niet vergis stuurt een router alles wat niet in port-forward staat naar de DMZ, dus volgens mij is je configuratie een beetje dubbel? je zet zowel de port-forward als de DMZ. Over de printer: heb je nagekeken dat deze nog steeds een juist ip adres krijgt? (of heb je deze vast gezet?) kun je dat adres pingen?

0 Likes
Y_Seppe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your third party!

Printer werkt niet meer na Port forwarding

618C2E92-E3EA-4DE4-B26E-6B659DEC157F.jpeg

 Ik heb de verbinding van de printer opnieuw gemaakt met mijn netwerk, dit is het netwerkrapport van de printer. 

Verdere WiFi  instellingen vind ik niet op de printer. 

 

0 Likes
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

Printer werkt niet meer na Port forwarding

@Levi

Helemaal gelijk, DMZ adres best op 192.168.0.0 zetten als je portforwarding gebruikt.

 

Then again, het zou niets met zijn printer mogen doen..

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes
baja1977
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Happy New Year! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Printer werkt niet meer na Port forwarding

Hallo,

 

Ben absoluut geen expert in port forwarding, maar ik kan me wel vinden in een paar reacties die al gemaakt werden:

 

1. Je port forwarding verwijst naar 192.168.0.140: Dit adres zit in de DHCP range (192.168.0.101 tot 192.168.0.200) en wordt dus automatisch toegekend door de modem. Denk dat je beter een statisch/vast adres neemt in de range 192.168.0.2 tot 192.168.0.100. (192.168.0.0 kan waarschijnlijk ook)

 

2. Ook voor wifi printers zou ik idd een vast IP adres aanraden. Dan worden ze makkelijker uit "hun slaap" gehaald en zijn ze sneller terug beschikbaar om te gebruiken. 

 

Grt

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Printer werkt niet meer na Port forwarding

ik treed @baja1977 bij. Portforwarding  altijd ip adressen beneden de 100 gebruiken.

DMZ hoeft zelfs niet

Je geeft je console een vast ip adres en daar forward je de poorten naartoe.

 

Meer is er niet aan.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Printer werkt niet meer na Port forwarding


@baja1977 schreef:
(192.168.0.0 kan waarschijnlijk ook)

 



192.168.0.0 kan niet. Het is de regel dat het eerste adres in een range het netwerk is, het laatste adres het broadcastadres (192.168.0.255) en dat het 2e of voorlaatste adres als default gateway aangeduid wordt. (192.168.0.1 of 192.168.0.254). Dit is althans toch zo voor een netwerk met subnetmask  255.255.255.0 met 256 IPadressen. Dus bij Telenet is het zo 192.168.0. 0 = netwerk, 192.168.0.1 = default gateway, 192.168.02 tot 192.168.0.99 te gebruiken als vast adres, 192.168.0.100 tot 192.168.0.254 zit in de DHCP range, en uiteindelijk 192.168.0.255 = broadcastadres.

Bij de Telenet HGW (= modem router) kan je niet spelen met de subnetmask. Je kan wel de 3e byte veranderen zodat je een range hebt 192.168.1.0 of 192.168.2.0 tot 192.168.255.0



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Y_Seppe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your third party!

Printer werkt niet meer na Port forwarding

opgelost - thanks!