Beantwoorden
Meertmichael
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek! On a roll...

Problemen met port forwarding.

Heey allemaal,

 

Ik zit met en klein probleem en weet niet of er hier mensen zijn die mij er miss mee kunnen hebben. 

 

Het is zo dat ik briding van men modem heb op staan van mijn eigen router dus ik heb ook eigen ip die men router ziet 

 

Maar als ik portforwaring instel op 10.0.0.1 ip range dan open hij de port wel van iets.

 

Maar als ik het zelfde doen maar op 172.0.0.1 range zegt hem dat de port niet open is.

 

Heeft iemand en idee hoe dit zou komen? 

 

Het gaat hier op en USG router van Unifi, Wel is het zo dat het 172.0.0.1 netwerk VLan 5 is en subnet 29 en 10.0.0.1 het standard netwerk dus geen vlan en deze 22. 

 

Het verschil van de subnet is 172.0.0.1 dat deze maar 6 ips uitdeeld en de 10: 1.022.

tenzij ik iets over het hoofd gezien heb met dat verschil. 

 

Als er hier mensen zijn die mij kunnen helpen met mijn probleem want ik heb al veel gezocht naar oplossing maar nog niets gevonden wat werkte.

 

Groeten,

 

Michaël

 

 

0 Likes
3 reacties
Meertmichael
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek! On a roll...

Problemen met port forwarding.

nog 1 probleem bepaalde porten wilt die helemaal nie openzetten 

 

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Problemen met port forwarding.

waarvoor zal je de portforwarding juist gebruiken? 

+ welk type modem heb je nu? 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen met port forwarding.

@Meertmichael   Ik volg nu even mijn beperkte kennis en logica.

Ik vermoed dat als je nu op de interface van je WAN (meestal eth0) gaat kijken dat er daar een standaard route ingesteld staat naar netwerk 10.0.0.0. Iets in de zin van 10.0.0.0 (netwerk)10.0.0.1 (next hop)

Moet je dan geen instelling doen waarbij je een route definieert naar 172.0.0.0 172.0.0.1.

Maar ik vrees dat je niet en alle verkeer naar 10.0.0.0 en naar 172.0.0.0 kunt sturen.

Bij een standaard portforwarding kan je ook niet poort 80 verkeer naar het ene en naar het andere adres sturen.

Stel dat je een webserver draaiend hebt op je netwerk 172.0.0.0 moet je dan geen route stellen: 172.0.0.0:80 172.0.0.1(next hop)?

Ik probeer gewoon mee te denken. Hoe je een en ander ingesteld krijgt dat weet ik niet.

En dit terloops:

Je mag enkel 172.16.0.0 tot 172.31.255.255 gebruiken als private IP met subnetmask 255.240.0.0.

Succes en stuur een screenshot als het lukt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes