Beantwoorden
ikbenben
Experienced Weetjesweter
Berichten: 39
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Random disconnects

De laatste weken heb ik vrij veel last van random disconnects. Deze week is het wel vrij extreem aan het worden met soms +10 disconnects op een dag. Na een korte tijd herstelt het zich automatisch maar als je bv een stream aan het bekijken bent kan ik wel telkens herbeginnen.

Het is niet enkel op mijn desktop maar ook op de laptop van mijn vriendin. Als ik disconnect heeft zij het ook tegelijkertijd. In mijn logboek zie ik elke keer de melding van DNS problemen : "In de naamomzetting voor de naam livetileedge.dsx.mp.microsoft.com is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert."  De link is wel niet altijd dezelfde, kan gewoon ook google of een andere link zijn.

Op mijn desktop gebruik ik de OpenDNS instellingen, op mijn vriendin haar laptop staat de instelling op automatisch, dus de Telenet DNS.

Als ik in command prompt constant ping zend naar de router 192.168.0.1 zijn alle packages lost (timed out) op moment van disconnect.

Mijn vermoeden is dus dat er een probleem is met de DNS van Telenet in mijn geval. Maar aangezien ik de DNS zelf niet kan aanpassen in de router van Telenet kan ik niet testen of ik het probleem kan oplossen door hier een ander DNS in te stellen.

Wordt dit een geval voor de klantendienst?

 

________________________________________________________
Whoppa | Devolo 1200+ wifi | Devolo 650+ Triple
0 Likes
45 reacties
ikbenben
Experienced Weetjesweter
Berichten: 39
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Random disconnects

Niet bij stil gestaan eigenlijk omdat ik toch vermoedde dat het aan de modem lag.
Kabel leggen gaat niet omdat de modem op een andere verdieping hangt, anders had ik in de eerste plaats al geen powerlines gekocht.
Blijft wel raar dat het niet altijd geweest is en dat het verleden week zo extreem was en dat het deze week wel meevalt. Maar ja, elke disconnect is teveel.
________________________________________________________
Whoppa | Devolo 1200+ wifi | Devolo 650+ Triple
0 Likes