Beantwoorden
JanDC1
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Ring deurbel pro op 5 GHZ krijgen

Hallo, ik blijf connectieproblemen hebben tussen mijn ring doorbell pro en mijn modem.

Ik heb in "mijn telenet" kunnen zien dat deze via de 2.4 Ghz band connectie maken met elkaar. 

Graag zou ik dit willen aanpassen naar de 5 Ghz band.

Iemand die me kan helpen hoe dit moet gebeuren?

Alvast bedankt.

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ring deurbel pro op 5 GHZ krijgen

Is het mogelijk voor dit toestel om de 5Ghz band te gebruiken?

Kan je eens testen door via "mijn Telenet" 1 netwerk maken uit te schakelen en aan het 5 GHz netwerk een andere naam te geven bvb door er 5Ghz achter te plaatsen.

Als je deurbel dit netwerk ziet is die deurbel compatibel anders niet.

Hou er rekening mee dat de 5Ghz band kleinere afstanden kan overbruggen dan de 2.4 Ghz.

Mischien is het meer aangewezen om een extra AP te zetten dichter bij uw deurbel of met powerlines ( de set PG9072 en PG9073)



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Ring deurbel pro op 5 GHZ krijgen


@JanDC1 schreef:

Hallo, ik blijf connectieproblemen hebben tussen mijn ring doorbell pro en mijn modem.

Ik heb in "mijn telenet" kunnen zien dat deze via de 2.4 Ghz band connectie maken met elkaar. 

Graag zou ik dit willen aanpassen naar de 5 Ghz band.

Iemand die me kan helpen hoe dit moet gebeuren?

Alvast bedankt.


@JanDC1 Wat is de reden dat je dit wil aanpassen naar 5GHz? Dit geeft een sterker signaal, maar wel maar enkel als je bel korter bij je HGW staat. 2.4GHz is zwakker maar heeft een groter bereik (zoals @igvfer al zei)  In de meeste gevallen ga je volgens mij voor IoT toestellen beter af zijn met je 2.4GHz netwerk.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes