Beantwoorden
JanBoen
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Netjes! En we zijn vertrokken!

Routen van verkeer via USA

Hallo,

 

Waarom wordt al het verkeer van mijn Telenet verbinding vanuit de EU naar de USA geroute om dan bvb naar Duitsland te gaan.

Lijkt me onzinnig, we hebben binnen de EU ook goede telecom knopen zonder de oceaan te moeten en al onze traffic door Amerikaanse handen te laten gaan.

Wat heb ik eraan om websites onder te brengen binnen de EU onder.eu domein etc als de traffic toch via de USA loopt.

 

Thanks,

 

 

Jan

Tags (2)
0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7730
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Routen van verkeer via USA

@JanBoen  Ik vrees dat we daar heel weinig over te zeggen hebben. Ik heb altijd gehoord dat de beste weg gezocht wordt om de sites te bereiken. En Telenet is ook afhankelijk van de hoger gelegen providers denk ik.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Routen van verkeer via USA

Je kan eens proberen een tracert te doen naar 1 bepaalde site en deze test dagelijks te herhalen voor bv 10 dagen. Het kan best zijn dat er bepaalde "normale" routes door onderhoud of upgrades of andere redenen tijdelijk niet beschikbaar zijn. Het verschil is door onze huidige breedbandtechnologie tot in de huiskamer en onderzeese glasvezelnetwerken niet meer merkbaar. Ik ben in 1994 begonnen met 14400 kbps modem en toen was het echt duidelijk wanneer er ergens een probleem was met een lijn, nu flits alles in no time de wereld rond en merkt niemand daar iets van.

Heel het idee van het internet is trouwens geschoeid op het principe dat je, toen in de sixties tijdens de koude oorlog, pakketjes info van A naar B kon sturen en  dat moest niet noodzakelijk de kortste weg zijn. Het moest aankomen dat was de essentie, in het geval van een nuclaire aanval v/d Russen op de US zochten de US militairen een weg om de communicatie open te houden zelfs indien een deel van de infrastructuur vernield was. Nu klinkt het gek dat die pakketjes een omweg maken en heeft het meestal technische of commerciele redenen maar het rondsturen langs de gekste wegen is zo oud als het internet, toen het ARPA net, zelf.