Beantwoorden
JanMetDePet
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. π-DAY! Alles op zijn plek!

Router - address reservation

Het wordt stilletjesaan tijd dat ik mijn modem inwissel...zit nog met een superoud model. Blijkbaar staat Telenet erop dat je een HGW neemt. Ik heb hier geen probleem mee, doch wil wel zeker zijn dat alles nog mooi blijft werken...en ik heb momenteel toch al wat aan mijn router hangen (camera's, voip toestel, VERA3,opensprinkler ...)

Voor mijn opensprinkler heb ik een "address reservation" ingesteld (zie schermafdruk). Ik vraag me af of dit ook kan op de HGW.

Alvast bedankt,

Herman

 

router.JPG

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Router - address reservation

Daar kunnen we kort op antwoorden: Nee, geen adres reservation op de HGW

Telenet geeft de voorkeur aan HGW, dat is juist maar indien je (nog) niet de nieuwste TV box hebt dan kan je ook je oude modem gaan inwisselen, in een center, met een allernieuwste modem only.

Zo blijft alles voor jou hetzelfde want nu heb je blijkbaar ook een modem only. Te herkennen aan 2 telefonie uitgangen en 1 UTP uitgang.

Wil je toch nog een HGW dan is er nog geen man overboord. Je geeft je eigen router een WAN IP in de range van de HGW nl. 192.168.0.2 ( waar dit nu een publiek IP-adres is) en via mijn Telenet forward je alle nodige poorten naar dit IP adres zijnde uw router en die blijft dan gewoon zijn ding doen. Dat het dan dubbele NAPT (Network Adress Port translation) maar meestal noemen ze dat gewoon NAT.

Je moet er enkel voor zorgen dat je eigen router een ander IP tabel gebruikt dat dit van Telenet. Dit van Telenet is standaard 192.168.0.x en dit van uw router vermoedelijk 192.168.1.x. Je zal 1 van de 2 moeten veranderen als dit mocht gelijk zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JanMetDePet
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. π-DAY! Alles op zijn plek!

Router - address reservation

Fel bedankt voor je snelle reactie...denk dat ik toch maar een modem only ga vragen.