SagemcomF@st3896 valt uit (pulserend rode lampje)
Sinds Maart dit jaar begon ik problemen te krijgen met mijn oude modem. Deze viel steeds willekeurig uit (vrij frequent). Dus liet ik deze vervangen door een Sagemcom F@st 3896.
Deze nieuwe modem verhielp het probleem nauwelijks. Hij valt willekeurig uit (weliswaar iets minder frequent) waarbij ik dan het "pulserende rode lichtje" krijg. Het uitvallen duurt iets minder dan een minuut en is onvoorspelbaar.
Ik kan echter het "rode pulserende lichtje" uitlokken door:
- Online te gamen: spelletjes waarmee je continue in verbinding bent met een gameserver (dan valt hij ongeveer na een dertigtal minuten weg). Het gaat hier om eender welk spel: Vermintide 2, Darktide, Killing Floor 2, Left 4 Dead 2, Elite: Dangerous (via Steam en GOG)
- Zelf livestreamen met OBS. Soms kan je een anderhalf uur streamen, of soms valt de modem al na 10 minuten weg.
Ik heb voor zover ik weet alles geprobeerd. Telenet bellen haalt niks uit. Modem resetten of heropstarten ook niet.
Er twee gaming pc's rechtstreeks via Cat5 aangesloten op de modem (een oude en een nieuwe, aangezien ik de enige bewoner ben, worden ze nooit tegelijkertijd gebruikt). Er zijn ook twee 360 pods actief.
- Labels:
-
gaming
-
modem (HGW)
-
netwerken