Beantwoorden
MatthiasB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Slecht internet achter switch

Hallo Allemaal! 

Tijdens mijn restauratie heb ik overal CAT7 kabels gelegd met een 19"patch paneel met daaronder de 19" Netgear JGS524PE. Nu heb ik mijn poort al via de QoS op Hoge prioriteit gezet en die geeft ook via de software van Netgear en op de switch zelf een 1Gb verbinding aan en via mijn Windows geeft deze ook 1Gb verbinding aan. Maar internet is heel traag. Als ik rechtstreeks naar de modem ga haal ik wel 270mbps.. Kan iemand zeggen welke instellingen ik moet aanpassen? 

0 Likes
4 reacties
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Slecht internet achter switch

Het is niet omdat de software van de toestellen aangeeft dat je een 1 Gb verbinding hebt dat dit ook werkelijk aan die snelheid werkt. De software kijkt naar karakteristieken maar doet geen speedtest. Ik zou hier beginnen zoeken naar het probleem in de connectors.

Ex-Netweter
 

Slecht internet achter switch


@MatthiasB  schreef:

Kan iemand zeggen welke instellingen ik moet aanpassen? 


Indien je echt hulp wilt, zal je toch meer details moeten geven van jouw installatie.

Maar ik neem dus aan dat:

  • alle kabels vanaf jouw patch panel naar de verschillende kamers eindigen in een RJ45 wandcontactdoos?
  • jouw modem via deze weg aangesloten is op de switch (poort 1).
  • jouw PC aangesloten is op de switch (poort 2).
  • je geen gebruik maakt van VLAN's.

Snelheidsverlies kan te wijten zijn aan verschillende oorzaken

  • instellingen
  • verkeerde bedrading patch panel (verwisselde kleuren)
  • slechte contacten
  • IP conflicten

Om de oorzaak op te zoeken zou ik beginnen met het volgende

  • met een kabeltester al jouw kabels uitmeten (indien dit nog niet gebeurde).
  • volledige werkreset van de switch (om verkeerde instellingen uit te sluiten).
  • alle netwerkkabels verwijderen uit de switch.
  • kabel van de modem naar de switch inpluggen (vb poort 1) en de switch opnieuw opstarten. De switch zal nu een IP adres krijgen van de Telenet modem (192.168.0.100-254). Indien de switch opgestart wordt voor dat de kabel naar de Telenet modem ingeplugd wordt, zal de switch een eigen vast IP adres 192.168.0.239 krijgen. Dit adres kan in conflict komen met andere toestellen op je netwerk.
  • verbind nu de netwerkkabel die naar de PC gaat (vb poort 2) en test je speed.

Nu zou je toch de volledige snelheid moeten krijgen (eventueel de PC even direct op de switch aansluiten).

Nu één per één de andere kabel terug inpluggen, en telkens je snelheid meten. 

Gewoon systematisch te werk gaan tot je de fout gevonden hebt...

Je kan best de switch ook een vast IP geven buiten de DHCP range van de Telenet modem (192.168.0.2 tot 192.168.0.99) om IP conflicten te vermijden.

 

Domi_VH
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Slecht internet achter switch

Als je Microsoft Teams hebt, probeer eens Teams af te sluiten en (indien aanwezig) het skype.exe process te killen en nog eens te proberen.

 

Als ik dit doe gaat mijn snelheid omhoog van 120 mbps naar 830 mbps...

MatthiasB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Slecht internet achter switch

Bedankt voor je antwoord. 1 kabels is blijkbaar slecht aangesloten, net de kabel die ik gebruik als ingang van mijn switch. Deze heb ik nu ergens anders met verbonden ga het dit weekend proberen oplossen! Alvast bedankt 😀