42452
netweters
|
18837
gesprekken
|
20333
vragen
|
Hallo Allemaal!
Tijdens mijn restauratie heb ik overal CAT7 kabels gelegd met een 19"patch paneel met daaronder de 19" Netgear JGS524PE. Nu heb ik mijn poort al via de QoS op Hoge prioriteit gezet en die geeft ook via de software van Netgear en op de switch zelf een 1Gb verbinding aan en via mijn Windows geeft deze ook 1Gb verbinding aan. Maar internet is heel traag. Als ik rechtstreeks naar de modem ga haal ik wel 270mbps.. Kan iemand zeggen welke instellingen ik moet aanpassen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het is niet omdat de software van de toestellen aangeeft dat je een 1 Gb verbinding hebt dat dit ook werkelijk aan die snelheid werkt. De software kijkt naar karakteristieken maar doet geen speedtest. Ik zou hier beginnen zoeken naar het probleem in de connectors.
@MatthiasB schreef:Kan iemand zeggen welke instellingen ik moet aanpassen?
Indien je echt hulp wilt, zal je toch meer details moeten geven van jouw installatie.
Maar ik neem dus aan dat:
Snelheidsverlies kan te wijten zijn aan verschillende oorzaken
Om de oorzaak op te zoeken zou ik beginnen met het volgende
Nu zou je toch de volledige snelheid moeten krijgen (eventueel de PC even direct op de switch aansluiten).
Nu één per één de andere kabel terug inpluggen, en telkens je snelheid meten.
Gewoon systematisch te werk gaan tot je de fout gevonden hebt...
Je kan best de switch ook een vast IP geven buiten de DHCP range van de Telenet modem (192.168.0.2 tot 192.168.0.99) om IP conflicten te vermijden.
Als je Microsoft Teams hebt, probeer eens Teams af te sluiten en (indien aanwezig) het skype.exe process te killen en nog eens te proberen.
Als ik dit doe gaat mijn snelheid omhoog van 120 mbps naar 830 mbps...
Bedankt voor je antwoord. 1 kabels is blijkbaar slecht aangesloten, net de kabel die ik gebruik als ingang van mijn switch. Deze heb ik nu ergens anders met verbonden ga het dit weekend proberen oplossen! Alvast bedankt 😀