|
26.696
netweters
|
165.869
antwoorden
|
|
22.262
vragen
|
Ik ben woonachtig in Eeklo en sinds enkele dagen ervaar ik dat tijdens avond mijn snelheid drastisch naar beneden valt. Ik heb nochtans de F@ST3896LG-TN modem en alles met ethernet kabel. Computer, tv en radio. Ik heb een ONE abonnement met 500 Mbps download en 100 Mbps upload en eigenlijk gaat alles prima behalve zo tussen 20 en 23u dan valt alles terug tot 30-50 Mbps soms lager Gisteren zelfs maar 4. Internet lukt niet meer dan, streamen apple tv met horten en stoten en soms kan ik geen content van de tv box dat opgeslagen is aanroepen.
Ja ik weet dat ik de coax moet delen met de buren maar waarom is dat gewoon elke dag sinds 27/7? Ik ga nu eens monitoren elk uur vanaf 18u avonds tot 2 uur in de ochtend en kijken wat het geeft.
Heeft mijn buur dan alles en ik niks op die moment? of worden we op die manier verplicht naar een hoger abonnement te gaan maar ja de snelheden kunnen niet gegarandeerd worden en ik vind 500Mbps voldoende.
En wat is er verandert dat dit nu opeens elke dag is en de tientallen jaren ervoor niks aan de hand.
Telenet lanceerde recent een 2.5 Gbps Turbo abonnement. Een node kan maar 3.5 Gbps aan. Stel je voor dat 2 mensen allebei 2.5 Gbps hebben... De hele straat krijgt dan plots problemen.
Als deze 2 mensen allebei 1 Gbps hadden dan is er meer dan genoeg ruimte voor de tientallen normale gebruikers.
Er zijn heel veel problemen sinds deze lancering.
Ik begrijp het.
Dus de normale gebruikers moeten het een beetje bekopen.
Maar als er is de straat dan teveel zijn met 2.6 Gbps komen er toch ook problemen van? Dan kan hun snelheid toch ook inzakken op die momenten?
@LordCoeCoe Dat is wel wat genuanceerder. Hoe dikwijls gaat dit in de praktijk gebeuren dat er 2 klanten tegelijkertijd 2,5Gbps afnemen? Met gewoon surfen of streamen kom je daar niet aan.
Er zijn veel budget klanten bijgekomen dat haalt het ook omlaag
Je zal even moeten afwachten tot ze iets doen aan de note
In de vakantie zijn er gelukkig veel mensen weg daarmee zal het nog mee vallen