Beantwoorden
ronaldVerbert
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Switch achter nieuwe Telenet Docsis 3 blokkeert

hoi, ben IT professional en heb een extra unmanaged 16 poort switch op nieuwe router van telenet hangen . de toestellen op die extra switch blokkeren na een tijdje en enige oplossing is switch te rebooten. het is geen switch probleem, aangezien ik die nieuwe Netgear GS316- 100PES al vervangen heb en nieuwe switch heeft zelfde probleem. \uplink kabel is ook niet defect. Is er speciale poort of instelling in nieuwe modem om uplink poort te configureren?

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Switch achter nieuwe Telenet Docsis 3 blokkeert

Dus je hebt een switch met een uplink poort? Eens die poort niet gebruiken en op een gewone poort verbinden. Ik heb hier al jaren een 16 poort switch zonder uplinkpoort en dat heeft nog nooit problemen gegeven.

Edit: Zeker dat je geen lus hebt gemaakt? Want dat is nogal dikwijls de oorzaak van blokkeringen?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ronaldVerbert
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Switch achter nieuwe Telenet Docsis 3 blokkeert

beste, bedankt. heb al meerdere switchen gebruikt , ook zonder up-link. zou niet weten hoe er een lus is - enkel 1 kabel van telenet router naar switch

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Switch achter nieuwe Telenet Docsis 3 blokkeert

Het kan ook een ander toestel zijn die er in een lus aanhangt of een losse kabel die er 2 x inzit. Al 2 keer voorgehad bij klanten. Ik kan geen reden bedenken waarom een switch anders zou kunnen conflicteren met een router. Die doet tenslotte niets anders dan data doorgeven naar het juiste toestel. Dit passeert zelfs de switch in de router niet meer. Anders (nog) eens de modem/router omruilen. Ik weet niet hoeveel toestellen je aansluit. Anders stuk voor stuk proberen of in groepjes van een paar. Beginnen met een groepje een dag uitkijken, alles OK volgende groepje erbij en terug uitkijken wat er gebeurt. Zodra er iets gebeurt weet je dat het in het laatste groepje zit.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.