Beantwoorden
ae35345
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Synology NAS onvindbaar

Beste,

 

Sinds enkele weken zijn wij overgeschakeld naar Telenet, sindsdien werkt mijn NAS niet meer. Na het formateren naar fabriekinstellingen vind ik deze niet meer terug op het netwerk. Zowel niet via synology assistance als via find.synology.com

 

Weet iemand hoe ik dit oplos?

 

Wanneer ik een eigen netwerk opzet via mijn eigen router kan ik deze wel benaderen, maar deze router krijgt dan ook geen internet signaal door van de modem... Ook dit is een probleem... Ik heb gelezen dat je hiervoor de modem moet instellen als Switch/Bridge, maar vind niet hoe dit met. Dit was een weg om dit probleem te omzeilen.

 

Graag antwoord op eerste vraag.

 

Alvast bedankt!

0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Synology NAS onvindbaar

Zorg ervoor dat je een rechtstreekse verbinding hebt tussen je Home Gateway van Telenet en je NAS en ook dat je computer rechtstreeks op de Home Gateway zit zodat ze allemaal in hetelfde netwerk zitten en dan zou je de NAS moeten vinden.

Een eigen router als AP/switch instellen doe je zo.

Je steekt je router in het stopcontact.

Je maakt geen verbinding naar je modem.

Je maakt verbinding via een LAN poort naar je PC.

Je controleert welk IP adres je PC krijgt en wat de gateway is.

Je opent je browser en surft naar http://192.168.x.1 (vermoedelijk en opent het menu van je router.

Je gaat in de LAN instellingen van je router en verander daar het IP adres van je router in 192.168.0.5. (Dit is het normale IP bereik van de telenet Home Gateway.)

Je slaat dit op en je zal nu normaal gezien opnieuw moeten inloggen in de menu met dit nieuwe IPadres.

Nu ga je naar de DHCP instellingen en zet die uit zodat die geen IP adressen uitdeelt.

Terug opslaan.

Pas nu mag je de kabel die van de telenet home gatewaykoàmt aansluiten op een LAN poort. De WAN of internetpoort is niet meer te gebruiken.

In je router kan je nu ook dezelfde SSID en paswoord steken als de Home gateway. Dan heb je 1 groot draadloos netwerk.

Nu kan je ook je NAS daar terug op aansluiten.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.