Beantwoorden
LVJ
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! Primeur! It's your second party! It's your sixth party!

Telemeter Piek & Dal niet correct geregistreerd

Het dataverbruik in de piek en daluren wordt incorrect geregistreerd.

De dalperiode wordt verondersteld tot 12 U te lopen. Toch zie ik systematisch nog een aanzienlijk deel van het verbruik van voor 12 U aangerekend worden in de piekperiode na 12 U . Het lijkt erop dat het grootste deel van het laatste uur (Tussen 11 - 12 U) in rekening wordt gebracht in de periode na 12 U.

Ik heb dit nu al over een langere periode in het oog gehouden. Als ik groot verbruik stop om +/- 11U klopt het dal uur verbruik.

Als ik groot verbruik  forceer tot bijna 12 U dan zie ik dat het geregistreerde dalverbruik (Bekeken na 13H00)  LAGER is dan het effectief gedownloade datavolume in de periode tot 12 U. Het grootste deel van het laatste uur voor 12 U wordt aangerekend als Piek volume in de periode tussen 12 & 13 U terwijl de downloads al volledig beëindigd waren voor 12 U… (Het totaal volume Dal + Piek tor 13H klopt dan wel ongeveer met de effectieve downloads van voor 12 u)

Dit gedrag blijkt consequent zo te zijn en resulteert in het, -onterecht-, aanzienlijk oplopen van het piekvolume terwijl er effectief geen piekvolume is verbruikt…
Ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad maar het is niet correct en zou wel eens voor verrassingen kunnen zorgen …

Ik weet niet hoe ik het probleem aan de technische dienst van Telenet moet melden vandaar maar in dit forum…

 

Tags (2)
3 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telemeter Piek & Dal niet correct geregistreerd

Klopt voor 100 %

Ik hou dit in de gaten met DU meter.En hou deze naast elkaar.

Wanner ik stop met downloaden om 11H30 dan zie ik dat er na 12 uur volume'meerdere gb's) wordt aangerekend,terwijl ik niets meer aan het verichten ben.

 

Ragna
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Telemeter Piek & Dal niet correct geregistreerd

Inderdaad. Ik vind dit oneerlijk en zeer ergerlijk. Downloads vanaf +/- 11u20 worden toch tot de piek gerekend. Beste Telenet doe hier a.u.b iets aan.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telemeter Piek & Dal niet correct geregistreerd


@Ragna  schreef:

Inderdaad. Ik vind dit oneerlijk en zeer ergerlijk. Downloads vanaf +/- 11u20 worden toch tot de piek gerekend. Beste Telenet doe hier a.u.b iets aan.


Afschaffen die Telemeter zooi,in Nederland ziggo ook van Liberty global bestaat die stomme meter niet,waarom hier wel.En we betalen voor Telenet nog veel meer dan Ziggo klanten in Nederland.

Ik betaal 14 euro meer 400/40Mbps dan ziggo max 400/40Mbps en heb veel minder(45) tv posten en die krijgen ziggo sport er nog  gratis bij.John Porter doe je ogen open of we halen beter Duco Sickinghe terug.

https://www.meermetziggo.nl/?msclkid=51d7ca2290a2134ff69a9634c541ec0a&utm_source=bing&utm_medium=cpc...