Beantwoorden
Firechief
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet Modem Port forwarding

Beste,

 

ik probeer al een tijdje om extern toegang te krijgen tot mijn domotica visualisatieserver. Hiervoor moet ik enkele poorten forwarden en dat blijkt maar niet te lukken, waardoor ik ook geen toegang krijg.

Ik heb 2 forwarding rules gemaakt op mijn.telenet naar het IP van mijn dlink-router voor de desbetreffende poorten vb:

192.168.0.150 :Fixed IP-Adres Dlink

12345 :Beginpoort

12345 :Eindpoort

Beide :Protocol

Actief :Status

 

In mijn Dlink heb ik dan terug 2 Port Forward rules aangemaakt naar mijn visualisatieserver:

192.168.100.150 :Adres Visualisatieserver

12345 :TCP Port

456 :UDP Port

Enabeled :Status

 

Wanneer ik er nu een port-checker bijneem en kijk of die poort wel degelijk open staat, dan blijkt deze nog steeds gesloten te zijn.

 

Kan iemand me helpen aub?

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet Modem Port forwarding

Is deze UDP poort 456 ook geforward in uw Telenet router?

Dus poort 12345 beginpoort/eindpoort TCP naar 192.168.0.150

en ook poort 456 begin en eindpoort UDP naar 192.168.0.150

 

Ik zou mijn Dlink geen fixed IP geven zoals je nu hebt gedaan, je zit temidden de DHCP range. Ik zou deze veranderen naar 192.168.0.50. Buiten de DHCP range van Telenet (100 -254)

 

Op uw eigen Dlink blijft de forwarding gehandhaafd.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Firechief
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet Modem Port forwarding

DHCP van de telenet staat van 100-199, dus daar zit ik buiten met het fixed IP van de Dlink. Poort 456 is niet geforward in de telenet daar het een doorverwijzing is in de Dlink van poort 12345 naar poort 456

 

Ik het gisteren nog de instellingen aangepast in poortnummer en in de telenet modem poort 8080 opengezet (wat de portchecker trouwens direct bevestigde dat deze dan open staat) en in de Dlink poort 8080 laten doorverwijzen naar poort 80 en dan werkt alles perfect !!! Dus denk ik dat het aan de poortnummers ligt en dat je niet zomaar eender welk poortnummer kunt gebruiken...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet Modem Port forwarding

En toch gaat het daar mis. Je kan niet tegelijk poort 12345 naar poort 12345 TCp doorsturen en van poort 12345 naar poort 456.

Je kan aan portswitching doen maar dan een op een zoals je dat met die poort 8080 doet naar poort 80.

Volgens mij moet je poort 12345 en poort 456 open zetten   op je telenet router. Naar welke poorten je ze achteraf switcht maakt niet uit.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes