Beantwoorden
Ex-Netweter

UPnP voor Air Cam Live

Hallo,

Ik zit met een probleem, namelijk dat ik AirCam Live wil gebruiken. Dit programma laat toe om uw computer om te toveren naar een IP-Camera waaruit ik dan camera kan streamen naar mijn Smartphone via de bijgeleverde App.

Echter moet hier voor UPnP actief zijn en Poort 1726 moet open zijn voor TCP. 

Nu heb ik een berichtje gestuurd naar Telenet en kreeg dit als antwoord:

"Dat zijn wel geavanceerde instellingen die we helaas niet kunnen ondersteunen. Ik raad je aan om de leden op onze community de vraag eens te stellen. bit.ly/1r3IecR Tim".

Kunnen jullie mij een handje helpen aub?

Alvast vriendelijke dank !

Mvg,
Dimitri

0 Likes
2 reacties
Ex-Netweter

UPnP voor Air Cam Live

Ondertussen heb ik UPnP kunnen activeren, maar als ik het bekijk op http://www.grc.com is UPnP nog steeds niet actief...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

UPnP voor Air Cam Live

@Ex-Netweter schreef:

Hallo,

Ik zit met een probleem, namelijk dat ik AirCam Live wil gebruiken. Dit programma laat toe om uw computer om te toveren naar een IP-Camera waaruit ik dan camera kan streamen naar mijn Smartphone via de bijgeleverde App.

Echter moet hier voor UPnP actief zijn en Poort 1726 moet open zijn voor TCP. 

Nu heb ik een berichtje gestuurd naar Telenet en kreeg dit als antwoord:

"Dat zijn wel geavanceerde instellingen die we helaas niet kunnen ondersteunen. Ik raad je aan om de leden op onze community de vraag eens te stellen. bit.ly/1r3IecR Tim".

Kunnen jullie mij een handje helpen aub?

Alvast vriendelijke dank !

Mvg,
Dimitri

Je bent er al in geslaagd om UPnP aan te zetten zie ik. Nu nog portfrowarding. Ik veronderstel dat je de Home Gateeway modem/router van Telenet hebt? 

De eerste vereiste is dat je de betreffende computer een vast IPadres geeft (bijvoorbeeld 192.168.0.49 om in de standaard range van Telenet te blijven). En mag je computer niet in slaapstand gaan.

Veervolgens ga je naar http://mijn.telenet.be en log je daar in met je login en paswoord en zoek je de modem instellingen op. Daar zal je geavanceerde instellingen vinden en moet je eerst het slotje aanklikken om de instellingen te kunnen verandeeren.

Je gaat naar portforwarding en daar voeg je de betreffende poort in, zijnde 1726, en het IPadres van de computer, in dit geval 192.168.0.49.

Als je nu intern op een ander"e PC naar 192.168.0.49:1725 surft zou het moeten werken.

Van buitenaf moet je uiteraard naar je publiek IP adres surfen. Je zal dat in je instellingen van mijn telenet zien staan. En dan kan je naar dat adres x.x.x.:1725 surfen.

Om dit nog beter te kunnen doen kan je een account aanmaken bij No-Ip of dynDNS of elek andere provider die dergelijke service aan biedt.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes