|
26.296
netweters
|
163.454
antwoorden
|
|
21.965
vragen
|
Ik ben onlangs overgeschakeld naar Unifi voor mijn NAS server.
Omdat ik in dezelfde architectuur wou blijven heb ik direct ook een dreammachine pro max (router) en een usw pro XG 10 Poe (switch) en een U7 Pro XG (wifi antenne) aangeschaft.
Nu moet ik om de router naar behoren te laten werken de wifi van mijn F@ST3896LG-TN modem uitschakelen. Ik heb dat nu ook gedaan, maar ik krijg steevast tot nu toe steeds uitvallend internet op de meest onverwachte momenten en mijn wifi wil het niet doen. Iemand ervaring met telenet en unifi?
Geen ervaring mee, maar je kan de modem instellen op bridge mode (via MyTelenet) naar je router. Hierdoor voorkom je een dubbele NAT en kan je de mogelijkheden van je eigen router ten volle benutten. Mogelijk lost dat je probleem op, het lijkt me het proberen waard.
Heb je de TN modem in 'bridge' staan? Welk IP-Range staat de TN modem? En welke de UDM ProMax? Misschien zit je met een IP-conflict. Wifi op zich zou in het ecosysteem van Unifi niet echt een probleem moeten/mogen zijn. Normaal zou je wat betreft verbindingen toch eea moeten kunnen terugvinden in de logs op de UI console (UDMProMax) ivm connecties van WAN, Ap's, ...) Bij mij werkt dat al jaren feilloos, zowel met een Cloud Gateway Ultra als met een UDM Pro geen problemen gehad.
Beste,
Zelfde modem type en een Unifi Dream Machine Pro:
MAC van UDM ingevoerd onder de geav. instellingen van het modem.
UDM heeft nu het externe IP adres van Telenet.
3 weken geen enkel probleem en nu sinds 1 week elke avond na 20.00 heel veel internet onderbrekingen voor een paar minuten en mega pings.
Al jaren geen problemen gehad daar mee en nu ineens wel.
Na wat onderzoek online komt dit dus wel vaker voor en is "preventief" een par keer per maand je UDM rebooten een waarschijnlijke oplossing (2 x per maand dus om de 14 dagen)
Veel verder ben ik ook nog niet helaas