Beantwoorden
stijnrosaer
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

VLAN ID digicorder

Hey,

 

Ik probeer mijn digicorder terug interactief te maken. Hiervoor zou ik moeten of de pakketten die van de digicorder af komen tagged zijn en voor welk VLAN ID.

Heeft er iemand een idee?

0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VLAN ID digicorder

Voor zover ik er iets van ken moet je een aparte VLan maken. Met een IP adressen reeks toegekend door DHCP. Want je moet tenslotte een IP krijgen van het private network van Telenet in de range 10.x.x.x, je kunt dat dus niet zelf toekennen. En de poort waar je mee met het internet moet verbonden zijn zal zowel in het Vlan van de digicorder als in een andere Vlan moeten geplaatst worden ("router on a stick"). Hangt allemaal een beetje af van de hardware die je gebruikt om te weten hoe je dit moet doen.

Dus verwachten we van jou: welke modem, welke router (of is het een HGW = combinatie modem/router), type en merk van de switch, dan kunnen we eens de handleiding mee uitpluizen.

En ik vermoed dat de poort van de Vlan van de digicorder niet moet "Tagged" zijn maar wel deze poort van de Vlan waar uw modem op zit. Verbeter me als het niet juist is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes