Beantwoorden
YDC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Alles op zijn plek! Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party!

VPN L2TP

Beste Netweters, ik heb een VPN van Checkpoint (UTM-1 Edge X) [sbx-166lhge-5] (http://dl3.checkpoint.com/paid/77/CheckPoint_Safe@Office_8_UserGuide.pdf?HashKey=1515688921_11af9c24...).

Ik gebruik hiervoor het L2TP VPN protocol (heb geen andere keuze).

Intern kan ik perfect connecteren op het VPN netwerk en in de log van de router zie ik dat wel degelijk poort 1701 gebruikt wordt voor L2TP.

Echter van buitenaf lukt het mij niet een connectie te maken. Ik heb volgende poorten geforward: 1701 (UDP), 500(UDP), 4500(UDP). Echter wanneer ik een controle uitvoer komen deze poorten niet in een open toestand.

 

Iemand een idee?

0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VPN L2TP

Bij mij staan de poorten 1701-1723(UTP-TCP), 500(UTP) en 4500-5100 (UTP-TCP) open naar het betreffende IP adres. Als ik vanop een andere PC of laptop, eender waar, VPN verbinding wil  maken dan lukt dat probleemloos met mij DDNS hostnaam.

Jij kan natuurlijk eerst eens proberen met uw publiek IPadres (dus niet de 192.168.0.x).

Heb je een witte modem? Probeer dan eerst eens je modem herop te starten via "mijn telenet". Vervolgens 1 voor 1 de poorten forwarden en opslaan.

Dit zou moeten lukken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes