Beantwoorden
JoWi1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

VPN mogelijkheid?

Hallo,

 

Weet iemand of het mogelijk is om een VPN te installeren/configureren. Wij hebben sinds enige tijd een videofoon die met de smartphone gebruikt kan worden, maar dit is enkel mogelijk wanneer de smartphone gekoppeld is met hetzelfde WIFI netwerk als de videofoon. Als we niet thuis zijn is dus een directe connectie niet mogelijk.

Vandaar dacht ik aan een VPN om dan van buitenaf de videofoon te bedienen via de smartphone.

 

Iemand een idee?

 

Misschien is dit al meerdere keren gevraagd...

 

Alvast bedankt!

0 Likes
9 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VPN mogelijkheid?

Merk? Model?

Een videofoon heeft meestal poorten waarop gewerkt wordt. Dit kan je zien in de handleiding of in de menu van de videofoon.

In basis geld het volgende:

Videophone een vast Ip adres geven (Bij Telenet modem/router iets tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99)

Poorten juist zetten meestal poort 80 HTTP, 8000 RTSP en dan heb je meestal nog HTTPS. Die stel je in naar de waarden die je wenst.

Deze poorten moet je forwarden in je Telenet router naar je videophone.

DDNS account aanmaken.

En dan contact maken.

Soms heb je ook een app ofzo voor op de smartphone. Daarom eerst de vraag beantwoorden die ik eerst heb gesteld. Kunnen we de handleiding opsnorren en bekijken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JoWi1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

VPN mogelijkheid?

Bedankt voor je antwoord!

De videofoon bestaat uit een deurbel (Panasonic VL-V555) en een main monitor (Panasonic VL-MVN511). De hele configuratie staat op die main monitor...

Op mijn smartphone heb ik inderdaad een app "Video-intercom".

 

Groet!

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

VPN mogelijkheid?

@JoWi1 

Bied de videofoon een mogelijkheid om hem te bedienen van op afstand? Zo ja, dan moet je in de handleiding of de app kijken naar de instel mogelijkheden.😉

Never trust in Dust
0 Likes
JoWi1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

VPN mogelijkheid?

@Domi1963 ,

 

Volgens het boekje moet het kunnen om vanop afstand (weliswaar binnen hetzelfde WIFI netwerk) de bediening te doen, vandaar dat ik dacht om met een VPN te werken...

 

Groet!

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VPN mogelijkheid?

Zoals ik al vermoedde ga je het via de app moeten doen. Het is alleen het indoorstation die met het netwerk verbonden is.

Handleiding is hier

Vanaf pagina 23 en volgende zie je hoe je een en ander moet doen.

Aan te raden is om in "Mijn Telenet" UPNP aan te zetten.

Intern kan je eens proberen om via uw webbrowser contact te maken met uw indoorstation.

Maar VPN is sowieso niet aan de orde.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

VPN mogelijkheid?

Ik bedien mijn lichten op die manier. Maar als ik niet thuis ben, dus van op afstand, gaat dat via de cloud bij mij. Dus eender waar ik zit kan ik thuis mijn lichten aan en uit doen, dimmen etc...

Never trust in Dust
0 Likes
JoWi1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

VPN mogelijkheid?

@igvfer ,

 

Dank voor het meedenken. Klopt, enkel op de main monitor heb ik een IP configuratie.

 

Ik heb intern via een browser een connectie proberen te maken mijn mijn main monitor (indoor) maar helaas "page not found" via http en "page cannot be reached" via https.

 

Mijn UPnP was al actief, dus daar heb ik niets aan gedaan.

 

De app werkt prima als ik op hetzelfde netwerk zit; alleen als ik buitenshuis ben niet... Misschien kan het ook gewoon niet he?

 

Groet!

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VPN mogelijkheid?

Ik gebruik 2 programma's om op zoek te gaan naar toestellen en poorten. Advanced IPscanner, Advanced Port scanner even googelen en downloaden en installeren.

Het eerste programma zoekt de gebruikte IP adressen in je netwerk. Als je het juiste IP hebt gevonden kan je met het 2e programma op dat IP de geopende poorten zoeken.

Je dan kan dus proberen via IPadres:poortnummer om in het toestel te geraken.

Soms kan een andere browser ook helpen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JoWi1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

VPN mogelijkheid?

ok top ... ik ga het vanavond proberen!

 

Groet!

0 Likes