Beantwoorden
msbc
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Netjes! En we zijn vertrokken!

Vast publiek IP + UNifi USG

We hebben bij Telenet een Business Fibernet met Speedboost abonnement, inclusief vast IP (modem 24*8 DOC 3 EMTA(DOCSIS)). Het lukt ons echter net om dat vast IP ingested te krijgen op onze Unifi gateway.

 

De Unifi USG heeft reeds van in het begin een vast(?) IP 178.x.x.x (krijgt hij via DHCP). In Mijn Telenet kunnen we zien dat het aan ons toegewezen IP-adres 81.82.x.x is. We hebben daar ook het MAC-adres van onze Unifi USG ingegeven, maar dit lijkt niets uit te halen (ook niet na een lange tijd, herstart, ...). 

 

In de Unifi instellingen (van de Cloud Key Controller) is het ook mogelijk om voor de WAN zelf een Static IP in te stellen. Echter wordt daar ook gevraagd naar het subnetmask en router adres (zie afbeelding). Ik vind echter niet wat die gegevens zouden moeten zijn. Ik vermoed dat Telenet hiervoor bepaalde ranges uitdeelt aan klanten.

Schermafbeelding 2021-02-09 om 20.11.50.png

 

 

Weet iemand meer?

Tags (1)
0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vast publiek IP + UNifi USG

@msbc  Ik dacht dat je dit vroeger via "mijn telenet" kon doen. Of het zou moeten veranderd zijn. Zorg er wel voor dat het het macadres is van de WAN zijde van je router. Want je hebt ook een Macadres aan de LAN zijde.

Heb je de instructies van deze pagina gevolgd?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Vast publiek IP + UNifi USG

@msbc  schreef:
In Mijn Telenet kunnen we zien dat het aan ons toegewezen IP-adres 81.82.x.x is.

 

Dit IP adres behoort tot de range 82.82.0.0/15

Sunetmask is dus 255.254.0.0

https://whois.ipip.net/AS6848

 

Je hebt echter ook de gateway (router) nodig, dit zou misschien 81.82.0.1 kunnen zijn?

 

Maar het is wellicht niet de bedoeling dat je zelf dat vast IP instelt, maar dat dit via DHCP gelinkt is aan het WAN Mac adres van jouw router?

0 Likes