Beantwoorden
drafput
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Waartoe dienen de ".access.telenet.be" domein-namen?

Hey allemaal!

Het enige wat ik over het onderwerp kon vinden is de deze post die wijst naar een intussen onbestaande support-pagina. Als je er even de de RFC voor DNSv6 PTR-records bij neemt, lijkt dat inderdaad wel het mechanisme achter deze adressen te zijn.

Wat ik echter niet helemaal begrijp is hoe ik ze steeds in mijn lokale DNS-caches zie verschijnen, desondanks ik mij volledig heb ontdaan van de telenet DNS's. Is er dan een ander mechanisme dat die adressen in een netwerk uitdeelt?

Alvast bedankt voor de info.



drafput (de; m; meervoud: drafputten) - Een drafput is een grote put of kelder naast de brouwerij (of boerderij), waarin de bostel (draf) van een aantal brouwsessies bewaard kon worden.
0 Likes
1 reactie
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Waartoe dienen de ".access.telenet.be" domein-namen?

Dat is een pointer ook gekend als een PTR record deze worden gebruikt omdat vele mailservers over de ganse wereld gezien een e-mail gewoon weigeren en je markeren als een spammer  als er geen PTR record aanwezig is .In het geval van een internet provider zoals telenet vormt dit een risico met name dat hun blokken ipv4 of ipv6 adressen terecht komen op zogenaamde DNSBL's met reputatieschade tot gevolg.

Ik weet het niet meer uit mijn hoofd maar er is een RFC die stelt dat je een PTR record moet instellen.