Beantwoorden
Evelynne
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken!

Yeloplay en VPN

Beste,

Omwille van privacy- en beveiligingsredenen gaat al mijn internetverkeer via een vpn-provider. Wanneer ik via vpn verbonden ben kan ik op de yeloplay-site niets streamen, vermits ik dan softwarematig niet op het telenet-netwerk  zit.

Welke ip-adressen moet ik uit de vpn-tunnel halen om via yeloplay tv te kunnen kijken terwijl mijn vpn-verbinding aan staat?

Ik probeerde al tevergeefs met 213.224.150.36 in combinatie met verschillende subnetmasks.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Tags (4)
0 Likes
2 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Yeloplay en VPN

@Evelynne Intressant probleem ...

De meeste mensen willen juist het omgekeerde: een VPN opzetten om Yelo play te kunnen gebruiken, en jij wil hem juist afzetten Man Vrolijk

 

Het probleem is dat je hiervoor het de adressen (en mogelijk ook de poort) moet te weten komen die Yelo play gebruikt om te streamen. De DNS entry www.yeloplay.be verwijst inderdaad naar 213.224.150.36 maar dat wil niet zeggen dat ze ook van daaruit streamen, daar draait mogelijk enkel hun webserver op. 

 

Je zou kunnen proberen of je via de helpdesk/FB/Twitter meer informatie hierover kan krijgen van Telenet mensen zelf, maar ik vrees dat dit voor de helpdesk mensen hun petje te boven zal gaan. Dit zal echt van de technische mensen moeten komen, als ze je de informatie al zullen willen geven.

 

Een alternatief is echt om je netwerkverkeer te monitoren en te kijken naar welke IP adressen er IP packets gestuurd worden als je geconnecteerd bent met YeloTV en er films gestreamd worden


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Evelynne
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken!

Yeloplay en VPN

Bert,

 

Bedankt voor je antwoord.

Je snapt de reden van mijn vraag waarschijnlijk wel: bandbreedte; als ik dat streamen uit de vpn haal, win ik snelheid.

Ik was ondertussen al zover, ik denk niet dat ze met één servertje al het streamen kunnen trekken;-)

Met firebug weet ik dat de streamservers van telenet zich bevinden in de range 213.224.150... (https://stream2-linear.cdn1.yelo.prd.telenet-ops.be : 40;  api-server; https://api.yeloplay.be : 41 etc....)

Naar analogie wil ik ook vrtnu en de vierplayer uit vpn halen.

VrtNu werkt met cedexis; streamservers: rpt.cedexis.com; range 45.54.49.1 (repeatservers denk ik) ...

Als ik yeloplay open en de stream van één kanaal start vóór ik verbinding met vpn maak blijft deze werken, wanneer ik een ander kanaal wil starten, krijg ik de "stream-error" 😞

Het omgekeerde is niet zo moeilijk meer hé

0 Likes