Beantwoorden
MaxB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Alles op zijn plek! It's your eighth party! Netjes! It's your fifth party!

Zelfs bij DMZ NAT type Strict

Ik heb momenteel een Xbox One met een statisch IP adres op men router, op die router staat men Xbox als DMZ en de router staat ook op DMZ bij men modem
Dus in theorie zou er direct verkeer moeten zijn tussen men Xbox en het internet maar in de praktijk blijft men NAT Type op strict staan, zelfs na het resetten van al men apparaten (modem, router, xbox)

Tot zo een 2 weken geleden stond het nog op open en de klantendienst van Telenet zelf blijkt ook van niets te weten. Is er iets wat ik over het hoofd zie ? Want portforwarding zou niet van toepassing moeten zijn bij DMZ tenzij telenet er toch een bottleneck ergens tussenfoefelt


(Men Xbox direct op de modem aansluiten is niet van toepassing aangezien ze om de 1 of andere reden de modem in de kelder hebben geplaatst en ik hem in een netwerk moet hebben met men gsm en pc om de apps te gebruiken)


UPnP is ingeschakeld
IPsec is ingeschakeld (nodig voor bepaalde games)

6 reacties
MaxB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Alles op zijn plek! It's your eighth party! Netjes! It's your fifth party!

Zelfs bij DMZ NAT type Strict

Zelfs geen antwoord van niemand ?

Joris
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
It's your ninth party! WOW, overzichtelijk! Say what?! Alles op zijn plek!

Zelfs bij DMZ NAT type Strict

Ik kan u nie onmiddellijk antwoord geven op het conflict van de poorten, NAT, DMZ etc, maar mss wel al met uw router-modem situatie.

 

Zijn er specifieke functies van de router die dat ge gebruikt? Anders zou ik zeggen da ge daar dan best de DHCP server van uit zet en de gateway van die router een IP toekent tussen 192.168.0.2-99 afhankelijk wa ge zelf al hebt gebruikt voor uw Xbox One etc.

 

Dan maakt ge van uw router ne access point en kunt ge in principe uw Xbox wel rechtstreeks op de modem aansluiten en toch binnen hetzelfde netwerk zitten met uw apps. Let wel op da ge uw ethernetkabel in 1 van de LAN poorten op uw router moet steken dan, niet meer op de WAN poort.

 

Pro-tip. Geef de modem van Telenet en uw router dezelfde naam voor het draadloos, inclusief ww, type versleuteling etc. behalve de kanalen (nog altijd wel 1, 6 of 11 gebruiken voor de 2.4GHz)(Ik zie ook geen reden wrm je 2.4 en 5GHz zou splitsen, totaal onnodig in een particuliere situatie, dus geef die ook maar dezelfde naam) en ge zou in principe één groot draadloos netwerk hebben. Heb zelf zo 2 routers van D-Link aangepast, nooit problemen mee gehad.

 

Nog een voordeel is da ge dan achter die router/AP ook een digicorder kunt verbinden en die komt perfect interactief.

 

Voor de poortenproblematiek is het mss interessant om dan de modem eens te resetten naar fabrieksinstellingen (via Mijn Telenet). Mss da die dan geen problemen heeft als ge UPnP terug inschakelt en hebt ge de DMZ zelfs niet meer nodig, aangezien da die lijsten (waar ge niet aan kunt) ook gewist zouden moeten zijn. Zelf ook problemen gehad met UPnP, DMZ etc met m'n NAS... maar plots werkte het bij mij wel, nooit geweten hoe maar ook nooit verder gezocht naar de oorzaak

icetea1968
Professional Weetjesweter
Berichten: 41
It's your ninth party! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Zelfs bij DMZ NAT type Strict

kan me alleen maar aannsluiten bij uitleg van Joris

 

en Xbox in DMZ van eigen router die dan nog eens in DMZ van wireless modem van TN is, is alleen maar complexer maken in mijn ogen.

tenzij ge een heel specifieke reden hebt 😉

 

chris

 

 

pjd
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Zelfs bij DMZ NAT type Strict

Ik heb net hetzelfde probleem als Maxb ivm het nat type strict. Als ik mijn IP van mijn Xbox in de DMZ op mijn telenet invul en mijn Xbox via draadloos verbind met het telenet netwerk werkt het niet. Verbind ik mijn Xbox met de kabel werkt het wel.

 

Kan het zijn dat het iets met dat draadloos te maken heeft?

 

Bij de technische dienst van telenet leken ze mijn vraag niet goed te begrijpen... (wij ondersteunen xbox niet)

 

Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... Warming up?

Zelfs bij DMZ NAT type Strict

Kan je jouw router niet instellen als AP (DHCP uitschakelen)? Dan hoef je niet met dubbele NAT te werken.

Joris
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
It's your ninth party! WOW, overzichtelijk! Say what?! Alles op zijn plek!

Zelfs bij DMZ NAT type Strict

@pjd,da's ook al een bericht van een jaar geleden. Kwam er op uit tijdens het nakijken van wat oudere posts van mezelf. Geen idee of het nog nodig is, maar altijd handig voor andere mensen die op dit forum kijken.

 

Uw Wi-Fi adapter heeft zijn eigen MAC-adres want dit is letterlijk een ander onderdeel in uw Xbox. Dus deze heeft ook een ander IP-adres gekoppeld gekregen aan dit MAC-adres. Daarom werkt het wel als je met ethenet verbindt in uw huidige opstelling.

 

Joris

Customer Care Tech