Beantwoorden
HeidiVanrijckel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

router als acces point

Hallo, ik heb heir nog een dlink dir 635 liggen en ik wil ddeze graag gebruiken om boven als acces point te gebruiken omdat daar slecht internet is  nu probeer ik om deze aan te sluiten kabel van modem naar lan kabel van router naar pc en dan 192.168.0.1 en dan lukt het niet om verbinding te maken ? ik heb gekeken mijn ip is dezelfde als 192.168.0.1 en mijn proxy staat ook uit dus ik weet niet wat het probleem is hij weigert het steeds. mvg Laurens

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

router als acces point

Je maakt een verbinding met een UTP kabel van de modem van Telenet (deze met de 4 gele poortjes?) naar je Dlink router? En dan vanaf een LAN poort nar je PC?

Eerst een vooral je Dlink router naar fabrieksinstellingen resetten.

Vervolgens een LAN kabel aansluiten van je PC naar een LAN poortje op de router. Niets anders.

Kijk welk IP adres je PC krijgt. Is dit iets zoals 192.168.1.X dan open je uw webbrowser en surf je naar 192.168.1.1.  Het vetgedrukte kan ook een ander cijfer zijn tussen 0 en 255.  Inloggen doe je vermoedelijk met admin en paswoord admin.

Je gaat naar de LAN instellingen en daar verander je het IP adres van de router naar 192.168.0.2.

Herstarten en dan terug surfen, maar nu naar 192.168.0.2.

Nu eerst je WiFi instellingen juist zetten SSID en paswoord naar keuze, kan hetzelfde zijn van je hoofdrouter.

Opslaan.

Nu ga ja naar de DHCP instelling, die zet je uit.

Opslaan.

Nu pas mag je de kabele die van je Telenet modem/router komt aansluiten op een LAN poort, niet op de WAN of Internet poort.  (plak die af voor alle zekerheid)

Als alles goed gegaan is zou je nu op het internet moeten kunnen met je PC. Probeer ook nog eens te surfen naar 192.168.0.2 dat zou ook moeten lukken.

En nu de draadloze verbinding maken. Alle toestellen die nu via dit accespoint verbinding maken zullen een IP adres krijgen van de Telenet router.

Succes.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
HeidiVanrijckel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

router als acces point

het werkt nog altijd niet ik geraak niet op de site van het ip ik heb mijn internet is uitgeschakeld en dan geprobeert op 192.165.0.1 of 0.2 of 1.1 of 1.2 maar niets werkt ik zoek mijn ip op dat is dan 0.2 ik zoek het op internet op en het werkt niet ? 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

router als acces point

Dus zoals gezegd: de dlink router resetten (knopje reset met paperclip 10 seconden indrukken).

Dan een computer verbinden met de router.

Ik weet niet welk besturingssysteem je hebt maar met een klik op de startknop kan je een regletje vinden "uitvoeren" of op het vergrootglas klikken bij win 10. Daar tik je in: cmd dan zal je een zwart schermpje krijgen. Nu tik je in ipconfig en je zal de specificaties zien van je LAN aansluiting die je nu hebt.

IP adres van je computer (192.168.x.x, subnet 255.255.255.0 en default gateway 192.168.x.x.

Deze default gateway is het adres van je router.

In je browser (niet in je google zoekscherm) tik je nu dit adres in. Eventueel met http:// ervoor.

Dan mijn voorgaande raadgevingen volgen.

Indien het niet lukt zal je best de AP van Telenet gaan kopen (€89.95) in een center.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
HeidiVanrijckel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

router als acces point

beste, er komt altijd op connection refused de webpagina is niet beschikbaar en daaronder connection refused? 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

router als acces point

Heb je de router gereset?
De router moet aanstaan dan met een paperclip de resetknop blijven induwen totdat de lampjes uitgaan of gaan flikkeren

Als dat klaar is
Dan moet je met je computer een kabel rechtstreeks aan de Lan poort van de router hangen en dan naar 192.168.0.1 of 192.168.1.1 proberen te surfen
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes