bridging CV8560E samen met TL-R605
Aansluitend op onderwerp “Docsis bridging CV8560E samen met TL-R605” dat afgesloten is graag bijkomende info:
Ik heb gisteren ook een router TL-R605 ontvangen en morgen wens ik mijn telenet WiFi modem te vervangen door een CV8560E met bridging naar de router CV8560E. Ik ben dus identiek in hetzelfde geval als bovenstaand onderwerp. Nu is mijn volledige netwerk aangesloten aan de WiFi modem van telenet met gateway (192.168.0.1, standaard bij telenet). Mijn netwerk zou nu aangesloten moeten worden op de nieuwe eigen router TL-605 met Digirecorder van telenet op de router van telenet. Dus zitten we met 2 routers met elk hun eigen externe WAN adres, NAT, DHCP, …en dus twee netwerken, 1 van telenet en 1 van mezelf. Zoals het nu is zouden beide netwerken een gateway van 192.168.0.1 hebben wat geen probleem is aangezien beide een apart extern wan adres hebben (dus net zoals de netwerken van twee geburen samen kan werken zonder problemen). Is deze stelling correct en kan ik mijn huidige netwerk met meer dan 10 vaste IP adressen behouden, dus alle IP adressen 192.168.0.x blijven hetzelfde (veranderen van subnet zou voor mijn WiFi zeer veel werk zijn door een centraal beheersysteem OC200). Ook het veranderen van de NAS, Camera zou bijkomend werk vragen.
De vraag is dus of ik mijn huidige netwerk volledig intact kan houden na de verhuis achter mijn Router TL-605 met hetzelfde gateway adres als de telenet modem CV8560E?
Opgelost! Ga naar oplossing.