Beantwoorden
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

bridging CV8560E samen met TL-R605

Aansluitend op onderwerp “Docsis bridging CV8560E samen met TL-R605” dat afgesloten is graag bijkomende info:


Ik heb gisteren ook een router TL-R605 ontvangen en morgen wens ik mijn telenet WiFi modem te vervangen door een CV8560E met bridging naar de router CV8560E. Ik ben dus identiek in hetzelfde geval als bovenstaand onderwerp. Nu is mijn volledige netwerk aangesloten aan de WiFi modem van telenet met gateway (192.168.0.1, standaard bij telenet). Mijn netwerk zou nu aangesloten moeten worden op de nieuwe eigen router TL-605 met Digirecorder van telenet op de router van telenet. Dus zitten we met 2 routers met elk hun eigen externe WAN adres, NAT, DHCP, …en dus twee netwerken, 1 van telenet en 1 van mezelf. Zoals het nu is zouden beide netwerken een gateway van 192.168.0.1 hebben wat geen probleem is aangezien beide een apart extern wan adres hebben (dus net zoals de netwerken van twee geburen samen kan werken zonder problemen). Is deze stelling correct en kan ik mijn huidige netwerk met meer dan 10 vaste IP adressen behouden, dus alle IP adressen 192.168.0.x blijven hetzelfde (veranderen van subnet zou voor mijn WiFi zeer veel werk zijn door een centraal beheersysteem OC200). Ook het veranderen van de NAS, Camera zou bijkomend werk vragen.

 

De vraag is dus of ik mijn huidige netwerk volledig intact kan houden na de verhuis achter mijn Router TL-605 met hetzelfde gateway adres als de telenet modem CV8560E?

 

 

0 Likes
19 reacties
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

bridging CV8560E samen met TL-R605

 

Zoals voorzien heb ik donderdag ll. mijn mode van telenet vervangen door de modem CV8560E voor bridging. Ik heb mijn volledige netwerk aangesloten op 192.168.0.1 en alles werkte dus perfect zoals op mijn oude modem CH7465LG-TN.

 

Vandaag heb ik nieuwe Router TL-R605 in dienst gesteld met het volgende scenario:

 

1. Het volledige netwerk loskoppelen van de provider router (digirecorder provider blijft aangekoppeld).
2. Modem van de provider herstarten met dus enkel met de digirecorder
3. Wijzigen van de gateway provider van 192.168.0.1 naar 192.168.1.1 (zeer eenvoudig via PC rechtstreeks op de router) en herstarten.
4. Nieuwe router TL-R605 bridgen en standalone opstarten dus met gateway 192.168.0.1 (router verander ik dus niet meer van subnet)
5. Range DHCP router TL-R605 aanpassen naar 192.168.0.50-192.168.0.255 (alle statische adressen in mijn netwerk liggen beneden de 50).
6. Het ganse afgekoppelde netwerk van de provider koppelen aan de LAN TL-R605 en router adopteren in OC200.
 
Alles liep perfect, de bridge werkt en het ganse netwerk was volledig terug in orde. Ik dacht 2 publieke IP ‘s te krijgen maar het bleek 1 publiek adres te zijn met 2 subnetten :
1. 192.168.1.0/24 met gateway 192.168.1.1
2. 192.168.0.0/24 met gateway 192.168.0.1
 
Bijde gateways verwijzen naar hetzelfde publieke IP adres. Ik denk dat op verschillende onderwerpen voor de bridging van CV8560E onvoldoende duidelijk gespecificeerd werd.
 
Alvast bedank voor de vele hulp bij deze modemwissel.
 
 
 
 
 
 
 

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

bridging CV8560E samen met TL-R605

Normaal gezien zou je toch 2 aparte publieke IPv4 adressen moeten hebben. Het publieke IPadres adres aan de WAN zijde van je router zou toch anders moeten zijn dan het publiek IPadres van je HGW (Telenet modem router). Ben je zeker dat je het juiste mac adres van de WAN interface van je router hebt ingegeven? Meestal heb je 2 macadressen, dit van de WAN interface en dit van de LAN interface.

Dat het nu nog werkt is dankzij het feit dat je met 2 aparte LAN netwerken zit. Daarom ook die hele procedure, zo kan het niet mislopen. Zelfs met een verkeerd macadres.

Ik heb je uitleg nog eens gelezen en ik zie dat je de HGW hebt verbonden met de LAN van uw eigen router. Dat is niet OK je moet verbinden met de WAN poort van je eigen router.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

bridging CV8560E samen met TL-R605

Ik heb daarnet vermeld dat alles goed verlopen is met indienstneming mijn de router TL-R605. Alles werk maar toch een eigenaardigheid op mijn telenet:

 

F6982A3A-B782-404A-A759-4505AFD20395.jpeg

 

Het Mac adres van mijn router is wel degelijk het bovenste en moet verbonden worden met de gateway 192.168.0.1. Het onderste adres (klopt niet met mijn router) en is verbonden met de gateway 192.168.1.1. Hieronder mijn router mac:

76E1E858-52E0-4017-9E64-905F7EB57C95.jpeg


Is dit correct?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

bridging CV8560E samen met TL-R605

Je moet het mac adres gebruiken die bij verbonden gebruikers staat. En dan krijg je zeker een publiek IPadres op je WAN aansluiting van je router. Kijk eens in de UI van uw router bij WAN welk mac adres daar eventueel staat. De Wan en LAN macadressen zijn verschillend.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

bridging CV8560E samen met TL-R605

Door het disaster bij telenet gisteren heb ik pas vandaag deze mac aanpassing doorgevoerd. Ik krijg nu inderdaad 2 publieke adressen, 1 op de telenet modem x.x.x.118 met subnet 192.168.1.0/24 en 1 op mijn eigen router R605 x.x.x.210 met subnet 192.168.0.0/24.

Bij het andere mac adres (adres onderaan de router) kreeg ik een bridge van mijn router naan het subnet van de telenet modem en verder naar x.x.x.118, dus hetzelfde publieke adres als de telenet modem en dat was dus fout (twee maal NAT).

 

Bedankt voor de bereidwillige hulp waarmede alle problemen voor de integratie van een eigen router opgelost zijn.

Tevreden Netweters lid!