Beantwoorden
sirk1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

data verbruik loggen

Hoi,

 

ff een vraagje:

 

sedert enige tijd zit ik met zeer veel dataverbruik, steeds blokken bijkopen enz.

Nu wil ik eindelijk weten van wie het verbruik komt .

Als ik het navraag is het van niemand natuurlijk.

Ik wil hen ook niet zomaar zonder internet zetten, maar het harde bewijs zwart op wit.

Wat zit er op: pc bedraad, 5 gsm's via wifi, (4 android, 1 apple), printer, 3 laptops en eigenlijk een playstation4 maar die is geblokkeerd via mac filtering (denk ik, hoop ik ).

 

Ik veronderstel dat een oplossing is een router bij te plaatsen.

Omdat het enkel en alleen is om uit te zoeken van wie het grote verbruik komt (via mac adres) moet dat eigenlijk zo goedkoop mogelijk.

Welke router zouden jullie aanbevelen of gelijk welke andere goeie oplossing.

 

Dank bij voorbaat.

0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

data verbruik loggen

Een beetje veel toestellen om een gelimiteerd internet te hebben.

Heb je al eens uw rekening gemaakt wat uw internet, dtv, vaste telefonie, en die 5 gsm's kosten per maand alles te samen?

Misschien een overweging waard om WIGO 120 te nemen. Voor 120€ per maand onbeperkt vast internet. 10 GB mobiele data door de 5 gsm's op te gebruiken. Gebruikt er eentje bijna niets dan kunnen de anderen dat gebruiken. Onbeperkt bellen naar vast en GSM in België.

 

Aan jou om dit uit te zoeken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sirk1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

data verbruik loggen

Dat is inderdaad een optie, alleen hier niet door onze specifieke gezinssamenstelling.

 

Toch bedankt voor uw reactie.

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

data verbruik loggen


@sirk1schreef:

Dat is inderdaad een optie, alleen hier niet door onze specifieke gezinssamenstelling.

 

Toch bedankt voor uw reactie.


Je kan ook altijd eens kijken of er geen optie is om iemand anders zijn GSM er  bij te nemen. Ik heb ook de GSM van mijn moeder in mijn WIGO pakket erbij genomen om aan 5 te geraken 🙂

Er is geen verplichting dat al de de GSM eigenaars op hetzelfde adres moeten wonen...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

data verbruik loggen


@sirk1schreef:

Hoi,

 

ff een vraagje:

 

sedert enige tijd zit ik met zeer veel dataverbruik, steeds blokken bijkopen enz.

Nu wil ik eindelijk weten van wie het verbruik komt .

Als ik het navraag is het van niemand natuurlijk.

Ik wil hen ook niet zomaar zonder internet zetten, maar het harde bewijs zwart op wit.

Wat zit er op: pc bedraad, 5 gsm's via wifi, (4 android, 1 apple), printer, 3 laptops en eigenlijk een playstation4 maar die is geblokkeerd via mac filtering (denk ik, hoop ik ).

 

Ik veronderstel dat een oplossing is een router bij te plaatsen.

Omdat het enkel en alleen is om uit te zoeken van wie het grote verbruik komt (via mac adres) moet dat eigenlijk zo goedkoop mogelijk.

Welke router zouden jullie aanbevelen of gelijk welke andere goeie oplossing.

 

Dank bij voorbaat.


Het is een beetje moeilijk om te antwoorden op de vraag welke router je zou bijplaatsen. Wat moet hij allemaal kunnen? Heb je een modem only? Anders kunnen de toestellen ook nog altijd rechtstreeks met de HGW van telenet verbinden en zo je router omzeilen.

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sirk1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

data verbruik loggen

Aha, dat is al een stuk interessanter , we gaan dat eens bekijken 🙂

0 Likes
sirk1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

data verbruik loggen

Het is een modem met router ingebouwd.

Wat de router zou moeten kunnen ? Niet zo veel eh, wifi versturen, een stuk of 4 rj45 poorten hebben, en dan vooral afzonderlijke data meten en loggen van alle toestellen verbonden.

 

Ik denk niet dat de gasten hier zo slim zullen zijn om de nieuwe router te omzeilen, maja, ge weet natuurlijk nooit eh.

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

data verbruik loggen

Als je even zoekt op internet vind je wel een paar artikels hierover:

http://www.wirelesshack.org/routers-that-can-monitor-data-bandwidth-usage.html

https://boombroadband.com.au/boomroom/knowledgebase.php?action=displayarticle&id=42 

https://classroom.synonym.com/monitor-internet-activity-router-21455.html

 

De meeste routers hebben wel één of andere manier van logging, statistics of monitoring ingebouwd, maar de vraag is of dit voldoet aan jouw vereisten.

Hier staan een ganse hoop TP-Link routers: https://www.tp-link.com/uk/products/list-9.html

en hier staat een voorbeeld van een handleiding http://c-5uwzmx78pmca09x24abibqkx2ebx78-tqvsx2ekwu.g00.tomshardware.co.uk/g00/3_c-5eee.bwuapizleizm....

In paragraaf 5.4.6 staat de uitleg over statistieken (draadloos) en 5.19.9 over internet statistieken.

 

Op die manier zal je info moeten zoeken over al de routers die je wil vergelijken...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

data verbruik loggen

Gewoon eens de gsm vragen aan de betrokkenen,  om te checken. In elke smartphone kan je het dataverbruik checken zelfs per app.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes