Beantwoorden
janneke1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

ip camera niet meer bereikbaar via 4G

  Dag allemaal,

ik heb een reolink c-1 pro ip cam die ik niet meer van buitenaf (4G) kan bereiken. vermoedelijk heeft het te maken met het vervangen van mijn modem, dit is nu een DOCSIS 3.1 WIRELESS  + heb ik nog een accespoint  AP7465CE-TN.ik heb nog 2 andere ip camera's draaien en die weken perfect op 4G.Ik lees veel over port forwarding, maar in het verleden heb ik die instellingen nooit gebruikt. de screenshots vd instellingen van de camera in bijlage. Waar zit de fout of wat doe ik mis??????? alvast bedankt voor jullie hulp 

 

 

2020-12-27.png2020-12-28 (1).png

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ip camera niet meer bereikbaar via 4G

@janneke1   Het eerste dat je in mijn ogen altijd moet doen met dergelijke camera's is ze een vast IP adres geven in de Telenet range 192.168.0.10 tot .99. Dit ligt buiten de Telenet DHCP range.

Het volgende dat ik dan altijd doe is die camera's een aparte poort range geven maar dat is niet echt noodzakelijk.

Port forwarding doe je op "Mijn Telenet". In jou geval voor deze camera zou ik 3 lijntjes forwarden.

Bijvoorbeeld:

IP adres: 192.168.0.10

Externe Beginpoort: 9090

Externe Eindpoort: 9090

Interne Beginpoort: 80

protocol: beiden

Status actief.

Voor HTTPS doe je dit bvb met poort 9091 naar poort 443

Smartphone apps werken meestal met RTSP dus dan moet je ook poort 9092 forwarden naar poort 554

Toegang op afstand is UwpubliekIPadres:9092 vanaf een smartphone app. Of gewoon via http: idem:9090 of https: idem:9091

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ip camera niet meer bereikbaar via 4G

@janneke1  Misschien voor alle duidelijkheid eens uitleggen hoe zo'n systeem zonder portforwarding werkt.

Daarvoor moet je altijd een account aan maken bij de systeemprovider om een verbinding met zijn server tot stand te brengen.

Je moet ook altijd eerst uw camera's in het LAN netwerk brengen en dan de instellingen doen via WiFi. Op die manier maakt uw camera dan een constante verbinding met de server en houdt de lijn open naar de server, niet via http,of https of rstp maar gewoon door een ingestelde poort in dit geval vermoedelijk de RTMP of onvif poort. Wanner je dan een verzoek doet voor beelden via 4G of een Wifi netwerk buiten uw eigen omgeving dan gaat je verzoek naar de server en die antwoord met de beelden die die ontvangt van de camera. Het is eigenlijk de camera die de verbinding open houdt net zoals je thuis naar een of andere site gaat. Zie onderstaande afbeelding hoe de communicatie verloopt.

opstellingcamIOT.png

Als poorten opengezet worden op je router ga je in rechtstreekse communicatie. Je maakt verbinding naar je publiek IPadres en die forward naar de camera die zich open stelt nadat je login en paswoord hebt ingegeven. Er is dus alleen maar verbinding naar de camera als je erom verzoekt. In tegenstelling met het voorgaande waar de lijn bij wijze van spreken constant opengehouden wordt door de camera. Zie volgend schema.

opstellingcamNietIOT.png

De rode pijltjes geven telkens de beeldenstroom weer. Voor beiden heb je een sterke login en paswoord nodig. Wat is beter? Meningen verschillen. Bij het eerste kunnen ze direct aan al uw camera's als ze de login en paswoord te weten komen. De server van de firma is een gekend adres, dus makkie voor hackers om die te vinden.

Bij het 2e moeten ze al uw publiek IPadres te weten komen. Moeten ze alle poorten scannen om te zien welke je open hebt gezet. En dit voor elke camera afzonderlijk.

Intern op uw eigen netwerk moet je geen poorten open zetten want je passeert niet voorbij uw router.

Gebruik je een DDNS server dan heeft die eigenlijk niets te maken met uw camera's, die koppelt enkel uw publiek adres aan een (sub)domeinnaam.

 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janneke1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

ip camera niet meer bereikbaar via 4G

@igvfer , hartelijk dank voor de uitleg (zeker van je 2de post) ik heb de 3 regels toegevoegd bij portforwarding , maar nog steeds blijft de reolink app melden :live weergave mislukt als ik enkel mijn 4G op heb staan. Bij wifi geen probleem, dadelijk beeld op de app. In bijlage screenshot van mijn telenet. 2020-12-28 (2).png

0 Likes
janneke1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

ip camera niet meer bereikbaar via 4G

Dag allemaal, eerst en vooral beste wensen. Ik ben zojuist nog vanalles aan het proberen geweest met instellingen van camera en modem (samen met mijn vriend google) Op advies van @igvfer stelde ik een vast ip adres in en forwarde ik de poorten (zie screenshot) doch zonder succes (misschien deed ik wel iets verkeerd met mijn beperkte kennis??)  Nu heb ik ook eens ;statische DNS aangevinkt  (adres 8.8.8.8 , alternatief adres 8.8.4.4) alles opgeslagen en plots kon ik via mijn app en 4g de beelden wel terug binnen krijgen... Me happy.  Kan dit het probleem geweest zijn of hoe moet ik dit nu bekijken? Portforwarding staat ook nog altijd ingesteld. Toch bedankt voor de hulp.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ip camera niet meer bereikbaar via 4G

@janneke1  Het kan dat het dat is. Meestal is het zo dat er voor DNS gekeken wordt naar de router. Deze camera moet je dat misschien expliciet instellen. Ik doe dat eigenlijk altijd en heb het zelfs nog nooit geprobeerd om dit niet in te vullen. Het s voor mij een vanzelfsprekendheid om dit in te vullen. Daarom dat ik het voorzeker niet heb vermeld.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janneke1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

ip camera niet meer bereikbaar via 4G

@igvfer zo gaat dat, sommige dingen zijn zo vanzelfsprekend😁😁,maar het gekke is, de camera werkt al een jaar zonder deze instellingen +  mijn andere 2 cameras ( dahua en foscam) heb ik ook zo geconfigureerd. En plots enkele weken geleden( toen rond die tijd is mijn telenet modem vervangen) liep het plots fout met de reolink ... Ik ga nog eens verder experimenteren om de fout te begrijpen ( wel eerst screenshots van al mijn instellingen nemen😁😁)

0 Likes