Heb je het hulp programmatje SADP tool gedownload? Makkelijk om terug te vinden welk IP adres je camera standaard gekregen heeft. En ook om je IP adres dan in de range van je Telenet Home gateway te zetten. vermoedelijk zal dit moeten worden 192.168.0.?
De normale werkwijze voor Hikvision is:
SADP tool opstarten
Camera zoeken
Aanmelden en direct het paswoord aanpassen.(Laatste nieuwe versies, vroeger was het gewoon admin, 12345)
IP adres veranderen naar een adres binnen je netwerk.
Dan de configuratie verder afwerken via de interface in de camera.
Ik heb er ondertussen al een 15-tal gedaan en dat loopt altijd goed en het is hier ook een Home gateway van Telenet. Ikzelf sta er met 3.
Ondertussen zijn een aantal van die camera's naar Frankrijk verhuist nadat ik ze hier aangepast had naar het netwerk ginder (vast IP adres veranderen) en de klant kon ze direct ophangen en gebruiken.
Ik ga er vanuit dat je de Telenet Home Gateway bedoelt en niet de modem only. Camera's gebruik je het best naa een router zodat je ze een vast IP kan geven.
Een beetje info? Klik hier.....
Ignace (igvfer) | Krak Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden. Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.