Beantwoorden
Ex-Netweter

ip camera word niet herkend door telenetmodem

Mijn hikvision ip camera word niet herkend door de telenetmodem. Niet via wifi en niet via kabel.

Wanneer ik hem echter verbind met een tweede router die verbonden is via een switch met de telenetmodem, doet hij het wel. Zowel bekabeld als via wifi.

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Heb je het hulp programmatje SADP tool gedownload? Makkelijk om terug te vinden welk IP adres je camera standaard gekregen heeft. En ook om je IP adres dan in de range van je Telenet Home gateway te zetten. vermoedelijk zal dit moeten worden 192.168.0.?

De normale werkwijze voor Hikvision is:

SADP tool opstarten

Camera zoeken

Aanmelden en direct het paswoord aanpassen.(Laatste nieuwe versies, vroeger was het gewoon admin, 12345)

IP adres veranderen naar een adres binnen je netwerk.

Dan de configuratie verder afwerken via de interface in de camera.

Ik heb er ondertussen al een 15-tal gedaan en dat loopt altijd goed en het is hier ook een Home gateway van Telenet. Ikzelf sta er met  3.

Ondertussen zijn een aantal van die camera's naar Frankrijk verhuist nadat ik ze hier aangepast had naar het netwerk ginder (vast IP adres veranderen) en de klant kon ze direct ophangen en gebruiken.

Ik ga er vanuit dat je de Telenet Home Gateway bedoelt en niet de modem only. Camera's gebruik je het best naa een router zodat je ze een vast IP kan geven.

Een beetje info? Klik hier.....

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter

Bedankt voor je reactie. De sadp tool is echter een exe. bestand, hetwelke ik niet kan openen met Mac.

@igvfer schreef:

Heb je het hulp programmatje SADP tool gedownload? Makkelijk om terug te vinden welk IP adres je camera standaard gekregen heeft. En ook om je IP adres dan in de range van je Telenet Home gateway te zetten. vermoedelijk zal dit moeten worden 192.168.0.?

De normale werkwijze voor Hikvision is:

SADP tool opstarten

Camera zoeken

Aanmelden en direct het paswoord aanpassen.(Laatste nieuwe versies, vroeger was het gewoon admin, 12345)

IP adres veranderen naar een adres binnen je netwerk.

Dan de configuratie verder afwerken via de interface in de camera.

Ik heb er ondertussen al een 15-tal gedaan en dat loopt altijd goed en het is hier ook een Home gateway van Telenet. Ikzelf sta er met  3.

Ondertussen zijn een aantal van die camera's naar Frankrijk verhuist nadat ik ze hier aangepast had naar het netwerk ginder (vast IP adres veranderen) en de klant kon ze direct ophangen en gebruiken.

Ik ga er vanuit dat je de Telenet Home Gateway bedoelt en niet de modem only. Camera's gebruik je het best naa een router zodat je ze een vast IP kan geven.

Een beetje info? Klik hier.....

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Ik begrijp dat je het IP adres kent van de camera anders zou je deze niet zien via een eigen router. Dus ga dan nu naar het menu van de camera en verander daar het vast IP adres in een range van de Home gateway van Telenet. Dat zal standaard ergen 192.168.0.????. Voor ????? zou ik iets nemen tussen 10 en 49. Opslaan en afsluiten en dan aan de Home gateway van Telenet hangen. Als je nu naar dat adres surft zou je moeten in de camera& geraken.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes