Beantwoorden
yente
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

kan geen poorten openen

hallo,

ik probeer de poort 25565 op mijn computer te openen voor een game server. maar dit lukt mij niet de poort blijft altijd gesloten ik heb het getest met TELNET en een online website voor poorten te checken. ik heb geprobeerd mijn ip adress te veranderen maar dat heeft niet geholpen. kan iemand mij helpen ?

0 Likes
11 reacties
AndyVr
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Al 25 duimen! O dierbaar België.. Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

kan geen poorten openen

Kan je even een screenshot nemen van de instellingen zodat we een zicht krijgen op wat je exact gedaan hebt. 

0 Likes
W0lly
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be Handje vol! Twee handen vol!

kan geen poorten openen

Het beste is om te zorgen dat je pc een vast ip-adres heeft.
Daarna ga je naar mijn telenet en kies je de geavanceerde instellingen van je modem.
Daar vul je je ipadres is dat je gekozen hebt en vul je de poortnummers in. Je kiest zowel voor TCP als UDP en zet het op actief.
Op de screenshot die ik toegevoegd heb moet je het ingevuld hebben. Ik heb als voorbeeld ip-adres 100 genomen, hier moet je dan je eigen gekozen ip-adres invullen.
Als je alles ingevuld hebt kies je voor wijzigingen opslaan.
Daarna best je modem even herstarten.
Moest dit niet voldoende zijn, dan kan je ook nog bij die instellingen je gekozen ip-adres invullen bij het DMZ-adres.poorten.JPG

0 Likes
yente
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

kan geen poorten openen

Hier is een screenshot vanaf mijn gsm kan momenteel niet bij mijn computer. Er staan hier veel poorten ingestelt omdat ik dingen aan het uitproberen was er staat maar een op actief en dat is die dat ik wil doen werken.Screenshot_20180819-231827.png

 

0 Likes
yente
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

kan geen poorten openen

Wolly, ik heb al die dingen al geprobeert behalven mijn modem opnieuw opstarten. Hoe doe ok dit ? Doe ik dat via mijn telenet of moey ik dit manueel gaan doen ?

0 Likes
W0lly
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be Handje vol! Twee handen vol!

kan geen poorten openen

Hallo Yente,

 

je kan de modem laten herstarten via mijn telenet, alsook manueel door de stroom er af te halen 5min wachten en terug opnieuw in te steken.

 

Op je screenshot staan er inderdaad allemaal verschillende poorten ingesteld, echter de poort die actief staat is poort 22 die actief staat (deze is voor ssh te gebruiken).

 

Wat me al opvalt is dat er ook allemaal verschillende ip-adressen staan.

De eerste vraag die in me opkomt is, weet je wat je ip-adres is van je pc?

Deze moet je eerst weten (zoals in mijn vorige post vermeld is het beste om je pc een vast ip-adres te geven).
Van zodra je dit weet kan je het verder gaan instellen op de gewenste poort die je wil gaan gebruiken (in jouw geval poort 25565)

0 Likes
yente
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

kan geen poorten openen

Die vele ip adressen staan om dat ik veel combinaties van dingen heb geprobeert. Mijn ip eindigt op 10 zo heb ik die ingestelt. Ik had poort 22 er ingezet om te kijken of dat die wel werkte maar die werkte ook niet. 

0 Likes
W0lly
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be Handje vol! Twee handen vol!

kan geen poorten openen

Dan moet je dus het instellen op het ipadres 10 vanachter, dan de gewenste poort, dan de functie "beide" en dan actief zetten. Hierna modem herstarten en dan zou het moeten lukken.

 

0 Likes
yente
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

kan geen poorten openen

ok heb het allemaal gedaan en het werkt nog steeds niet. ik heb de modem herstart.

0 Likes
yente
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

kan geen poorten openen

heb probleem opgelost mijn firewall op windows blokeerde de poort.

Christophedl
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Netjes! Primeur! It's your fourth party!

kan geen poorten openen

Hoe kan je zien welke poorten de Windows firewall blokkeert want ik zit met hetzelfde probleem ?

0 Likes
W0lly
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be Handje vol! Twee handen vol!

kan geen poorten openen

Leuk om te lezen Yente dat je probleem is opgelost!

 

Christophedl, Welke windows gebruik je?

0 Likes